Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

Η Εγνατία έκανε καλά τη "δουλειά" της: Αύξηση αφίξεων αλλοδαπών την περίοδο 2002-2012

Αύξηση των αφίξεων αλλοδαπών κατέγραψαν την περίοδο 2002-2012 όλες οι οδικές πύλες της "Εγνατίας Οδού", κυρίως οι (μεθοριακοί σταθμοί) Εύζωνοι και το Ορμένιο, με εξαίρεση τις οδικές πύλες της Κακαβιάς και του Προμαχώνα, που κατέγραψαν μειώσεις κατά 62% και 36%, αντίστοιχα.
Εντυπωσιακή, εξάλλου, είναι η αύξηση των αφίξεων αλλοδαπών στον μεθοριακό σταθμό των Ευζώνων, όπου, από 249.463 αφίξεις το 1996 και 719.897 αφίξεις το 2002, καταγράφονται περίπου 1,5 εκατομμύριο αφίξεις το 2012.

Τα στοιχεία προκύπτουν από μελέτη που εκπόνησε το "Παρατηρητήριο" της Εγνατίας Οδού ΑΕ και αφορά τον δείκτη "Κίνηση στους Μεθοριακούς Σταθμούς" στη Ζώνη Επιρροής IV (αποτελείται από τις 5 περιφέρειες διέλευσης της Εγνατίας Οδού: Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Μακεδονία, Κεντρική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία-Θράκη) της Εγνατίας Οδού.
Ο δείκτης εκτιμά τις διασυνοριακές μετακινήσεις από και προς τις Περιφέρειες διέλευσης της Εγνατίας Οδού σε αυτές. Η σκοπιμότητα του δείκτη έγκειται στη διερεύνηση των επιδράσεων του άξονα στις διασυνοριακές μετακινήσεις.
Τα πρωτογενή στοιχεία προέρχονται από τα τελωνεία των αντίστοιχων τελωνειακών σταθμών και αφορούν τόσο τα εισερχόμενα όσο και τα εξερχόμενα οχήματα στην Ελλάδα κατά σταθμό εισόδου τους. "Σίγουρα ένα σωστό οδικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων προσφέρει τα μέγιστα και στη μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων" επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της "Εγνατία Οδός ΑΕ" Πάρις Σαββαΐδης.
Σχετικά με τις οδικές αφίξεις αλλοδαπών στην Ελλάδα (αυτές δεν μπορούν να αποδοθούν αποκλειστικά ή κυρίως στην τουριστική κίνηση, καθώς συμπεριλαμβάνονται και οι αφίξεις αλλοδαπών για λόγους εργασίας, π.χ. οικονομικοί μετανάστες, επιχειρηματίες κ.λπ.), πρέπει να επισημανθεί, καταρχήν, ότι όλες βρίσκονται στη Ζώνη IV και συνδέονται είτε άμεσα (Κήποι Έβρου) είτε μέσω Κάθετου Άξονα με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού.
Έτσι, στις αφίξεις αλλοδαπών με όλα τα μεταφορικά μέσα για την περίοδο 2008-2012 σε επίπεδο χώρας "κυριαρχούν" οι αεροπορικές μεταφορές με ποσοστό 71,64%, ενώ στη Ζώνη IV οι οδικές μεταφορές είναι αυτές που υπερτερούν και ανέρχονται σε ποσοστό 73,07% των συνολικών αφίξεων.
Σε επίπεδο χώρας, οι οδικές αφίξεις, οι οποίες εκ των πραγμάτων συνδέονται άμεσα ή μέσω των καθέτων αξόνων με την Εγνατία Οδό, αντιπροσωπεύουν το 21,89% των συνολικών αφίξεων με όλα τα μέσα για ολόκληρη τη χώρα.
Τα στοιχεία μόνο για τις οδικές αφίξεις αλλοδαπών συνολικά για την περίοδο 1996-2012 δείχνουν ότι, αύξηση αφίξεων παρουσιάζουν όλες οι οδικές πύλες με εξαίρεση τη Δοϊράνη, η οποία ύστερα από διακυμάνσεις διατήρησε εντέλει τις αφίξεις αλλοδαπών στα ίδια επίπεδα.
Παρόμοια εντυπωσιακή πορεία παρουσιάζει και ο σταθμός των Κήπων από το 2008 και έπειτα, αν και την περίοδο 2010-2011 εμφάνισε μείωση. Για την περίοδο 2008-2012, τα μεγαλύτερα ποσοστά οδικών αφίξεων στη χώρα παρουσιάζουν- κατά μέσο όρο -οι σταθμοί Ευζώνων (30%), Κρυσταλλοπηγής (18%) και Προμαχώνα (17%). Σε σχέση με τη μεταβολή των οδικών αφίξεων για την περίοδο αυτή, οι σταθμοί Κήπων, Ευζώνων και Κακαβιάς παρουσιάζουν αύξηση 144%, 90% και 84% αντίστοιχα, ενώ ο σταθμός Προμαχώνα παρουσιάζει μείωση 28%.
Το 2012, τα περισσότερα διερχόμενα οχήματα καταγράφηκαν στο συνοριακό σταθμό του Προμαχώνα (σύνορα Βουλγαρίας), ακολουθεί ο σταθμός της Κρυσταλλοπηγής (σύνορα Αλβανίας, με 495.346 οχήματα) και στην τρίτη θέση βρίσκεται ο μεθοριακός σταθμός των Κήπων (σύνορα Τουρκίας, με 443.093 οχήματα).
Εξάλλου, για πρώτη φορά, το 2012, ο μεθοριακός σταθμός της Νίκης (σύνορα ΠΓΔΜ) ξεπέρασε σε συνολική κίνηση (191.576 οχήματα) τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (σύνορα Αλβανίας, με 140.727 οχήματα).
Την περίοδο 2006-2012, η συνολική κίνηση των διερχόμενων οχημάτων κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση 209,30% και 88,54% στους μεθοριακούς σταθμούς της Νίκης και της Κρυσταλλοπηγής (σύνορα ΠΓΔΜ), αντίστοιχα.

Πηγή:www.reporter.gr