Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

Εκδιώχτηκαν υποστηρικτές του χρυσού στις Σάπες


Τους αποκλείει η ίδια η κοινωνία – Αρνητικός για το έργο δήλωσε ο Πεταλωτής

Προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν την παρουσία του υφυπουργού Δικαιοσύνης Γιώργου Πεταλωτή, αλλά και των τοπικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, στις Σάπες για να προπαγανδίσουν υπέρ του χρυσού, αλλά τους απέκλεισαν οι ίδιοι οι συμπολίτες τους. Ο λόγος για υποστηρικτές της επένδυσης χρυσού, που βρέθηκαν το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής στο συνεδριακό κέντρο Σαπών επιδιώκοντας για μία ακόμα φορά να φωνάξουν υπέρ του χρυσού ως τη μόνη λύση ενάντια στην ανεργία. Η παρουσία του αμέσως προκάλεσε συμπολίτες τους, που μπορεί να πλήττονται από την ανεργία και την υπανάπτυξη, γνωρίζουν όμως ότι τα χρυσωρυχεία θα δώσουν προσωρινά θέσεις εργασίας, αλλά θα αφήσουν φεύγοντας ανεπανόρθωτες βλάβες στο φυσικό περιβάλλον.
Έτσι τους ζήτησαν προκειμένου να αποφευχθεί κάποια φασαρία να αποχωρήσουν από το χώρο ή αν θέλουν να ακούσουν τη συζήτηση και να λάβουν το λόγο για να πουν την άποψή τους. Τελικά αποχώρησαν αποδεικνύοντας έτσι ότι βρέθηκαν εκεί παρά μόνο για να προκαλέσουν σχόλια με την παρουσία τους και όχι για να συμμετάσχουν σε μία κουβέντα για τα προβλήματα της περιοχής.

Συναντήσεις Γ. Πεταλωτή – και της εταιρείας χρυσού 

Τα οικονομικά προβλήματα, όπως και η ανεργία είναι μία πραγματικά, παραδέχτηκε ο Γιώργος Πεταλωτής ερωτώμενος σχετικά την άποψή του για το χρυσό και σημείωσε ότι υπό αυτές τις συνθήκες, «ο κόσμος γίνεται πιο επιρρεπείς και τα περιβαλλοντικά τα βάζει σε δευτερεύουσα μοίρα. Σε όσες συναντήσεις έχω κάνει και με την εταιρία του χρυσού όταν ήρθαν και με βρήκαν, όπως ζήτησε να με δει και ο Καναδός πρέσβης, γιατί προσπαθούν να προωθήσουν τις δραστηριότητες τους, τους έχω πει, εγώ ως απλός πολίτης της Ροδόπης, μέσα στην άγνοια που έχω τη χημική, την ιατρική και λοιπά, γνωρίζω ότι το κυάνιο είναι θανατηφόρο. Μπορεί να είμαι κολλημένος, αλλά μέχρι να μας αποδείξουν ότι υπάρχει μέθοδος που δεν κινδυνεύει η ζωή μας, θα είμαστε αρνητικοί. Το θέμα του χρυσού, αν βλάπτει ή δεν βλάπτει, δεν είναι μόνο θέμα των Σαπών, αλλά είναι και θέμα της Κομοτηνής. Μην έχουμε την ψευδαίσθηση ότι αν βλάψει εδώ, δεν θα βλάψει το δικό μου παιδί στην Κομοτηνή. Αυτή είναι η θέση μου, αν υπάρχουν κάποιοι που μπορούν να μου την αλλάξουν πολύ ευχαρίστως να τους ακούσω, αλλά μέχρι να δω ότι υπάρχει κάτι άλλο εμμένω εκεί». Ο υφυπουργός ουσιαστικά επανέλαβε την πάγια θέση του ότι όσο  η μέθοδος εξόρυξης με κυάνιο είναι η μόνη προτεινόμενη, η τοπική κοινωνία θα αντιστέκεται  και η "επένδυση" δεν θα προχωρήσει. 

Δήμητρα Συμεωνίδου – «Χρόνος»