Πέμπτη 10 Μαΐου 2012

ΕΣΕΕ: Στα τάρταρα η κατανάλωση των νοικοκυριών


Ζοφερό είναι το τοπίο που περιγράφει η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ)! Το εγχώριο λιανεμπόριο κάνει λόγο για καταρρευση της ζήτησης, η οποία οφείλεται στην βαρύτατη φορολογική επιβάρυνση και στη σύνθλιψη του διαθέσιμου εισοδήματος, ενώ εκτιμά ότι οι πολιτικές εξελίξεις ενδεχομένως να επηρεάσουν αρνητικά την «ψυχολογία» των καταναλωτών με συνέπεια τον περαιτέρω περιορισμό της κατανάλωσης.
Σημειώνεται ότι με βαση πρόσφατη έρευνα της ΕΣΣΕ, το κέντρο της Αθήνας μετρά ήδη χιλιάδες λουκέτα καθώς το 29,6% των επιχειρήσεων έχει κλείσει, ενώ ειδικά σε κάποιους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, όπως η οδός Σταδίου, το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει το 42%!

Ήδη, ο Απρίλιος υπήρξε κακός μήνας για το λιανεμπόριο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ το Πάσχα καταγράφηκε κάμψη πωλήσεων κατά 18%-21% στον κλάδο ένδυσης-υπόδησης και κατά 11%-13% στα πολυκαταστήματα.
Οι εκτιμήσεις ακόμη και σε αμυντικούς κλάδους, όπως τα είδη ευρείας κατανάλωσης, προσωπικής φροντίδας και είδη καθαρισμού προβλέπουν μεσοσταθμική κάμψη πωλήσεων κατά 8%.
Η τάση αφορά το σύνολο του λιανεμπορίου, ανεξαρτήτως μεγέθους, αν και η κατάσταση ευνοεί σαφώς τα μεγάλα δίκτυα λιανικών πωλήσεων (σούπερ μάρκετ, πολυκαταστήματα, εμπορικά κέντρα κλπ) - γιατί καρπώνονται μερίδια σε αγορά που υποχωρεί- αλλά και για όσες διαθέτουν περιορισμένη έκθεση σε δανεισμό.
Ειδικότερα, κάμψη πωλήσεων κατά 15% στο α’ τρίμηνο του 2012 παρουσίασε η Αττικά Πολυκαταστήματα, ενώ κατά το διάστημα της πασχαλινής περιόδου, η πτώση του τζίρου άγγιξε το 17%.
Απώλειες της τάξης του 15% κατέγραψαν επίσης οι πωλήσεις και στα πολυκαταστήματα Notos Galleries, ενώ τα πολυκαταστήματα Φωκά βρέθηκαν σε αδυναμία καταβολής υποχρεώσεων προς τους εργαζομένους, οι οποίοι προχώρησαν σε κινητοποιήσεις.
H αλυσίδα Sprider πέρα από -20% στις πωλήσεις της που κατέγραψε το 2011, συνεχίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, και το 2012 σε αντίστοιχους ρυθμούς πτώσης, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να ορθοποδήσει μετά την πυρκαγιά στην κεντρική της αποθήκη και τα κεντρικά της γραφεία.
Καλύτερη πορεία από το μέσο όρο της αγοράς εμφανίζουν τα εμπορικά κέντρα.
Στο α’ τρίμηνο του 2012 το The Mall παρουσίασε αύξηση επισκεψιμότητας κατά 4% και η πτώση πωλήσεων των καταστημάτων περιορίστηκε κάτω από το 5%.
Το ίδιο χρονικό διάστημα, άνοδο επισκεψιμότητας και πτώση τζίρου καταστημάτων κοντά στο 10% σημείωσε το Golden Hall, ενώ το Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη σημείωσε πτώση τζίρου 8% στο πρώτο τρίμηνο, με άνοδο όμως 10% τον Μάρτιο και έναν καλό διαγραφόμενο Απρίλιο.