Στη συνέντευξη Τύπου από το Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής, οι εργαζόμενοι καταπιάστηκαν με μια σειρά ζητημάτων όπως:
- το ρόλο της Digea και των ιδιωτικών καναλιών στο κλείσιμο της ΕΡΤ
- το πρόγραμμα της ΕΡΤ και το μέλλον των 650 προτάσεων Ελλήνων παραγωγών και σκηνοθετών για τη νέα τηλεοπτική περίοδο
- το ζήτημα της αθέτησης υπογεγραμμένων συμβολαίων στον τομέα του αθλητισμού
Όπως κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι, μετά το κλείσιμο της ΕΡΤ και παρά τη διεθνή κατακραυγή, αλγεινή εντύπωση προκάλεσε η μανία των «μεγάλων» ιδιωτικών καναλιών της Ελλάδας να υποστηρίξουν με κάθε τρόπο την κυβερνητική απόφαση μέσα από τις ειδήσεις τους και τις ενημερωτικές εκπομπές. «Δεν στάθηκαν όμως μόνον εκεί. Προσέφεραν όλα τα τεχνικά τους μέσα για να σβήσουν τη φωνή και την εικόνα της ελεύθερης και ανοιχτής ΕΡΤ. Τεχνικοί ιδιωτικών καναλιών συνόδευαν τις αστυνομικές δυνάμεις που έκαναν έφοδο στους πομπούς της ΕΡΤ και αφού αρχικά τους έκλεισαν στη συνέχεια βοήθησαν στην εκπομπή ψηφιακού σήματος με μπάρες που μεταδιδόταν με τη βοήθεια δύο ιδιωτικών φορέων, του ΟΤΕ και της Digea.
Οι δύο αυτοί φορείς, όπως αναφέρουν, συμμετείχαν ενεργά, ιδιαίτερα η Digea, σε ένα σχέδιο της κυβέρνησης για ολοκληρωτικό έλεγχο του τηλεοπτικού χώρου, όπως αυτός θα διαμορφωθεί στη νέα ψηφιακή εποχή».
Οι συνεταίροι της Digea είναι σήμερα οι εξής σταθμοί: Mega, ANT1, Star, Σκάι, Alpha, Μακεδονία TV. Όπως επισήμαναν οι εργαζόμενοι, είναι χαρακτηριστικό ότι κανένας από τους σταθμούς, δεν διαθέτει σήμερα νόμιμη άδεια, αφού η συνέχιση του καθεστώτος των προσωρινών αδειών που είχε εγκριθεί από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), κρίθηκε παράνομη με την απόφαση 3578/2010 της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας.«Το κλείσιμο της ΕΡΤ συνέπεσε με τη διαβούλευση των προδιαγραφών της δημοπρασίας για τη χορήγηση των συχνοτήτων της ψηφιακής τηλεόρασης. Η διαβούλευση τελείωσε στις 19 Ιουνίου 2013 και σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών του Υπουργείου Ανάπτυξης κ. Μεν. Δασκαλάκη, η δημοπρασία θα προκηρυχθεί το αργότερο έως τις 30 Ιουνίου 2013.
Το γεγονός ότι η ΕΡΤ δεν επρόκειτο να πάρει μέρος στον διαγωνισμό δεν σημαίνει ότι δεν έπρεπε να πάρει μέρος στη διαβούλευση. Η αιφνίδια απόφαση να κλείσει, την εμπόδισε να διατυπώσει τις απόψεις της ακόμα και κατά της μείωσης του αριθμού των συχνοτήτων που της αποδίδονται υπέρ των ιδιωτικών παρόχων δικτύου. Το δε σχέδιο του διαδόχου σχήματος της ΕΡΤ, όπως έχει διατυπωθεί από την κυβέρνηση (ένα μόνον τηλεοπτικό κανάλι) προδιαθέτει για περαιτέρω μείωση των συχνοτήτων του δημόσιου φορέα σε μία και πάλι υπέρ των ιδιωτών. Ικανοποιεί δε απολύτως το διαρκές αίτημα των ιδιωτικών καναλιών για τεχνολογική οπισθοδρόμηση του δημόσιου φορέα εξαφανίζοντας από τον τηλεοπτικό χάρτη το κανάλι High Definition (ΕΡΤ HD) που τόσο πολέμησαν.
Μία περίεργη «παράλειψη» στις προδιαγραφές δημιουργεί ένα πρωθύστερο σχήμα και εξασφαλίζει ευθύς εξ αρχής τη βεβαιότητα στην Digea ότι θα είναι ο νικητής του διαγωνισμού. Πρόκειται για το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στον κόσμο που προκηρύσσεται δημοπρασία για να αδειοδοτηθεί ο πάροχος δικτύου (που θα προσφέρει τεχνικές υπηρεσίες εκπομπής), χωρίς να έχουν αδειοδοτηθεί προηγουμένως οι πελάτες του, δηλαδή οι πάροχοι περιεχομένου (οι τηλεοπτικοί σταθμοί). Οποιαδήποτε σοβαρή εταιρεία ήθελε να επενδύσει στη χώρα μας, θα έπρεπε να αγοράσει τις συχνότητες από την πολιτεία με σκοπό να τις μεταπωλήσει σε τηλεοπτικούς σταθμούς. Το πρόβλημα όμως είναι ότι δεν θα έβρισκε σήμερα ούτε έναν νόμιμο πελάτη. Και όχι μόνον αυτό. Θα έβρισκε απέναντί της έναν ανταγωνιστή, η εταιρεία του οποίου θα απαρτιζόταν από τους 6 μεγαλύτερους πελάτες της».
Το πρόγραμμα
Με το κλείσιμο της ΕΡΤ μένουν στον «αέρα» και οι 650 προτάσεις Ελλήνων παραγωγών και σκηνοθετών για τη νέα τηλεοπτική περίοδο. Όπως τόνισε η σκηνοθέτης και διευθύντρια προγράμματος της ΕΡΤ Πανδώρα Μουρίκη, οι εργαζόμενοι, οι ανεξάρτητοι παραγωγοί-σκηνοθέτες και οι περισσότερες εταιρείες παραγωγής που ειναι συνεργάτες της ΕΡΤ, βρίσκονται στη δύσκολη θέση να εχουν κάνει γυρίσματα στο εσωτερικό της χώρας και στο εξωτερικό και τώρα να μη γνωρίζουν αν πρέπει να μοντάρουν και να ολοκληρώσουν τα εργα τους ενώ αλλοι που τα εχουν έτοιμα δεν ξέρουν πού να τα παραδώσουν.
Εκπομπές που προβάλλονταν, κόπηκαν στη μέση με τεράστια ζημιά για τους παραγωγούς τους που εχουν τιμολογήσει, πρέπει να πληρώσουν ΦΠΑ και συνεργάτες και δεν γνωρίζουν πότε και αν θα πληρωθούν.
Ταυτόχρονα παραγωγοί που εχουν συμβόλαια και αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου βρίσκονται σε τραγική θέση γιατί πρέπει να παραδώσουν τις παραγωγές που ανέλαβαν και η ΕΡΤ παραμένει κλειστή.
Η κ. Μουρίκη υπογράμμισε πως πλέον δεν μπορούμε να μιλάμε για 2.700 άτομα νέους ανέργους, αλλά για πολλαπλάσιους: για ολο τον κινηματογραφικό χώρο, τους Έλληνες ντοκυμαντερίστες, τους μικρομηκάδες, τους παραγωγούς των εκπομπων της ΕΡΤ και τους παραγωγούς και τεχνικούς του σύγχρονου Ελληνικού Κινηματογράφου.
Τα χαμένα αθλητικά προγράμματα
Στο ζήτημα της αθέτησης υπογεγραμμένων συμβολαίων στον τομέα του αθλητισμού αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ Π. Καλφαγιάννης, κάνοντας λόγο για αθλητικά γεγονότα, που ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει και θα στερηθεί, φέρνοντας ως παράδειγμα τη Φόρμουλα 1 και τον τρίτο τελικό του πρωταθλήματος μπάσκετ.
«Για αγώνες φόρμουλα 1 έχουμε δώσει 200.000 ευρώ και 2.600.000 ευρώ σε διαφήμιση, όμως η φόρμουλα 1 θα ζητήσει τα 2.600.000 ή τον αντίστοιχο χρόνο να τον πληρώσει η ΕΡΤ για να μεταδώσει τους αγώνες άλλο κανάλι. Χάσαμε και το Eurobasket και τους Μεσογειακούς. Το θέμα δεν είναι αν τα χάσαμε μερικά όπως τους Μεσογειακούς Αγώνες. Αυτά τα είχε πληρώσει ο λαός και έπρεπε να τα δει».
Ο κ. Καλφαγιάννης πρόσθεσε ότι για όλα αυτά θα γίνουν μηνύσεις στον Γιάννη Στουρνάρα, τον Σίμο Κεδίκογλου, τον διαχειριστή και σε όποιον άλλο θεωρηθεί υπεύθυνος.
Τέλος, ο κ. Καλφαγιάννης, αναφέρθηκε και στο περιοδικό Ραδιοτηλεόραση και την προσπάθεια καπηλείας του ονόματος του περιοδικού, αλλά και στα μουσικά σύνολα, τα οποία όπως είπε μόνο το 2012, έκαναν 76 συναυλίες, 46 εκπαιδευτικά προγράμματα και συμμετείχαν σε δεκάδες εκδηλώσεις.