Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014

Κυριακάτικη αγορά Αλεξ/πολης: Ελάχιστα άνοιξαν, κυρίως "αλυσίδες", ανύπαρκτος ο τζίρος

Της Κικής Ηπειρώτου

Ούτε δεκαπέντε δεν ήταν τα καταστήματα του εμπορικού κέντρου της Αλεξανδρούπολης που άνοιξαν την Κυριακή 20 Ιουλίου, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για προαιρετική λειτουργία της αγοράς 7 Κυριακές του χρόνου. Τα περισσότερα από τα καταστήματα αυτά ανήκουν στις γνωστές ‘αλυσίδες’, κι όπως ήταν αναμενόμενο, ο τζίρος που σημείωσαν ήταν από χαμηλός έως ανύπαρκτος.
Στην πόλη της Αλεξανδρούπολης, ο τοπικός Εμπορικός Σύλλογος είχε συστήσει προς τα μέλη του να διατηρήσουν κλειστά τα καταστήματα τους, πράγμα που έγινε, αφού από τα καταστήματα που τελικώς άνοιξαν την Κυριακή, μόλις 2-3 ήταν μέλη του Εμπορικού Συλλόγου.
Πέρα από τα σούπερ μάρκετ που ήταν ανοιχτά κι από διάφορες επιχειρήσεις-αλυσίδες εκτός του εμπορικού κέντρου της πόλης, στην ‘καρδιά’ της Αλεξανδρούπολης ήταν ανοικτά καταστήματα που ανήκουν σε μεγάλες ‘αλυσίδες’. Ωστόσο, αυτό που επικρατούσε στους δρόμους ήταν ησυχία και ερημιά, αφού τόσο οι κάτοικοι, όσο και οι επισκέπτες προτίμησαν τις παραλίες από τα ψώνια.
Έτσι, στα ανοικτά μαγαζιά εκτός από τους υπαλλήλους, σπάνια έβλεπε κανείς και κάποιον καταναλωτή. Ακόμη όμως και σε μεγάλο κατάστημα, λίγο έξω από την Αλεξανδρούπολη, όπου τις καθημερινές γίνεται … χαμός, το μεσημέρι της Κυριακής είχε στο πάρκινγκ του με το ζόρι 10 αυτοκίνητα σταθμευμένα.
«Αυτό ήταν αναμενόμενο, γι’ αυτό και συστήσαμε στα μέλη μας να μην ανοίξουν τα καταστήματά τους», λέει στη «ΓΝΩΜΗ» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ, σημειώνοντας πως υπήρξαν και περιπτώσεις ‘αλυσίδων’ που επέλεξαν να συμπορευτούν με τον Εμπορικό Σύλλογο και να παραμείνουν τα καταστήματά τους κλειστά. «Παρατηρήσαμε πως όσα μαγαζιά άνοιξαν τελικώς, η κίνηση ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Και στα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα ακόμη, οι μικρές επιχειρήσεις είδαν ελάχιστη κίνηση. 
Οι κερδισμένοι ήταν κυρίως τα εμπορικά κέντρα, αλλά και πολύ τουριστικές περιοχές. Όπως έχουμε πει, το μέτρο των Κυριακών δεν αφορά τον μικρό και μεσαίο επαγγελματία, ιδιαίτερα στην καλοκαιρινή περίοδο που διανύουμε».

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΓΝΩΜΗ