Την ώρα που εκπαιδευτικοί και φοιτητές βρίσκονται σε αναβρασμό, λόγω των προωθούμενων «μεταρρυθμίσεων», έρχονται οι μαθητές στο προσκήνιο. Εκατοντάδες σχολεία βρίσκονται σε κατάληψη. Τη Δευτέρα (3/11) ο αριθμός των σχολείων που βρίσκονταν υπό κατάληψη ήταν πάνω από 500.
Την Τρίτη, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι τα κατειλημμένα σχολεία ανέρχονται σε 364, αριθμός αξιοσημείωτος αν αναλογιστεί κανείς τις απειλές και τον αυταρχισμό της κυβέρνησης. Κύκλοι από το χώρο της εκπαίδευσης ανέφεραν στην Iskra ότι τα κατειλημμένα σχολεία αποτελούν περίπου το ¼ του συνόλου, γεγονός εντυπωσιακό, υπογράμμιζαν, αν ληφθεί υπόψην ο τρόπος οργάνωσης (μέσω του facebook και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης).
Τη Δευτέρα (3/11), δεκάδες σχολεία βρίσκονται σε κατάληψη, ενώ οι μαθητές, με τις συντονιστικές επιτροπές τους, διαδήλωσαν στο κέντρο της Αθήνας και τις άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας ενάντια στην υποβάθμιση και υποχρηματοδότηση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της παιδείας και κυρίως διαδήλωσαν ενάντια στο νομοσχέδιο για το «νέο λύκειο».
Η φιλοσοφία του νομοσχεδίου είναι πλήρως συνυφασμένη με αυτή των μνημονιακών πολιτικών.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας μετατρέπει το λύκειο σε εξεταστικό κέντρο, σπρώχνει χιλιάδες μαθητές προς την κατάρτιση και ανοίγει διάπλατα τις πόρτες στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια κατάρτισης. Οι μαθητές διαμαρτύρονται για το «νέο σχολείο», την Τράπεζα Θεμάτων, τις συγχωνεύσεις τμημάτων και τις καταστροφικές πολιτικές που εφαρμόζονται στη δημόσια εκπαίδευση.
Υπενθυμίζουμε ότι το «νέο λύκειο» προβλέπει πανελλαδικές εξετάσεις και για τα τρία χρόνια φοίτησης. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα μια παιδεία για τους έχοντες, για τους λίγους, για όσους μπορούν να αντέξουν το ψυχολογικό και οικονομικό κόστος τριών χρόνων πανελλαδικών εξετάσεων για την απόκτηση του απολυτηρίου του νέου γενικού λυκείου. Λιγότερη, φτωχότερη και πιο υποβαθμισμένη εκπαίδευση για τους πολλούς, στενή και εφήμερη κατάρτιση.
Είναι φανερό ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι να χωριστούν από νωρίς με ταξικά και άδικα κριτήρια οι μαθητές.
Συγκεκριμένα, τελειώνοντας το Γυμνάσιο γίνεται το ξεσκαρτάρισμα: γενικό ή τεχνολογικό λύκειο ή μεταγυμνασιακή κατάρτιση. Στόχος τους, να σπρώξουν περισσότερα παιδιά σε μια τεχνική εκπαίδευση που την κρατούν σκόπιμα υποβαθμισμένη, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και προοπτική. Και μετά να τα παραδώσουν, φθηνό εργατικό δυναμικό, στην «αγορά εργασίας».
Σ' ό,τι αφορά την τεχνολογική επαγγελματική εκπαίδευση, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο την υποβαθμίζει δραματικά, παραδίδοντάς την στις πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς. Επιπλέον καθιερώνεται η μαθητεία, δηλαδή η απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία ακόμα και ανήλικων μαθητών στους εργοδότες ως υποκατάστατο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
ΑΝΑΒΙΩΝΟΥΝ ΤΑ ΜΑΘΗΤΟΔΙΚΕΙΑ
Παράλληλα, η εισαγγελία του Αρείου Πάγου αναμιγνύεται ενεργότερα στις εξελίξεις, με την Ευτέρπη Κουτζάμανη να ζητά την Τρίτη το απόγευμα από τους κατά τόπους εισαγγελείς «να μεριμνήσουν για την κανονική λειτουργία των σχολείων».
Στην ουσία, η ανώτατη λειτουργός παραπέμπει σε παλαιότερη εγκύκλιο, η οποία προβλέπει και αυτόφωρες συλλήψεις για καταστροφές στα σχολεία. Σε περιπτώσεις «εξεζητημένης εγκληματικής» συμπεριφοράς από ανήλικους μαθητές, η εγκύκλιος προβλέπει έρευνα για τυχόν παραμέληση εποπτείας από τους γονείς τους, έτσι ώστε να ασκηθεί σε βάρος τους ποινική δίωξη. Πάντως, μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί φαινόμενα καταστροφών ή εξωσχολικών παρεμβάσεων.
Η κυβέρνηση επιχειρεί να διαμορφώσει ένα δυσμενέστερο πεδίο για τις κινητοποιήσεις, σχεδιασμός ο οποίος περνά και μέσα από την αναβίωση των επονείδιστων «μαθητοδικείων».
Όπως είναι εύκολο να αναλογιστεί ο καθένας, η πολιτική υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης έχει δημιουργήσει πολλαπλά προβλήματα, ενώ και η πολιτική απόφαση για την απόλυση χιλιάδων σχολικών φυλάκων, στα πλαίσια της λεγόμενης εργασιακής εφεδρείας, έχει μετατρέψεις τις σχολικές εγκαταστάσεις σε «ξέφραγα αμπέλια».
Για την κατάσταση αυτή στα σχολεία, η κυβέρνηση όχι μόνο δεν λαμβάνει μέτρα αντιμετώπισης των προβλημάτων, αλλά αντίθετα είναι πολύ πιθανό να μεταχειριστεί ακόμα και «προβοκάτσιες», προκειμένου να απονομιμοποιήσει το δίκαιο αγώνα των μαθητών.
iskra.gr
Την Τρίτη, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι τα κατειλημμένα σχολεία ανέρχονται σε 364, αριθμός αξιοσημείωτος αν αναλογιστεί κανείς τις απειλές και τον αυταρχισμό της κυβέρνησης. Κύκλοι από το χώρο της εκπαίδευσης ανέφεραν στην Iskra ότι τα κατειλημμένα σχολεία αποτελούν περίπου το ¼ του συνόλου, γεγονός εντυπωσιακό, υπογράμμιζαν, αν ληφθεί υπόψην ο τρόπος οργάνωσης (μέσω του facebook και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης).
Τη Δευτέρα (3/11), δεκάδες σχολεία βρίσκονται σε κατάληψη, ενώ οι μαθητές, με τις συντονιστικές επιτροπές τους, διαδήλωσαν στο κέντρο της Αθήνας και τις άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας ενάντια στην υποβάθμιση και υποχρηματοδότηση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της παιδείας και κυρίως διαδήλωσαν ενάντια στο νομοσχέδιο για το «νέο λύκειο».
Η φιλοσοφία του νομοσχεδίου είναι πλήρως συνυφασμένη με αυτή των μνημονιακών πολιτικών.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας μετατρέπει το λύκειο σε εξεταστικό κέντρο, σπρώχνει χιλιάδες μαθητές προς την κατάρτιση και ανοίγει διάπλατα τις πόρτες στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια κατάρτισης. Οι μαθητές διαμαρτύρονται για το «νέο σχολείο», την Τράπεζα Θεμάτων, τις συγχωνεύσεις τμημάτων και τις καταστροφικές πολιτικές που εφαρμόζονται στη δημόσια εκπαίδευση.
Υπενθυμίζουμε ότι το «νέο λύκειο» προβλέπει πανελλαδικές εξετάσεις και για τα τρία χρόνια φοίτησης. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα μια παιδεία για τους έχοντες, για τους λίγους, για όσους μπορούν να αντέξουν το ψυχολογικό και οικονομικό κόστος τριών χρόνων πανελλαδικών εξετάσεων για την απόκτηση του απολυτηρίου του νέου γενικού λυκείου. Λιγότερη, φτωχότερη και πιο υποβαθμισμένη εκπαίδευση για τους πολλούς, στενή και εφήμερη κατάρτιση.
Είναι φανερό ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι να χωριστούν από νωρίς με ταξικά και άδικα κριτήρια οι μαθητές.
Συγκεκριμένα, τελειώνοντας το Γυμνάσιο γίνεται το ξεσκαρτάρισμα: γενικό ή τεχνολογικό λύκειο ή μεταγυμνασιακή κατάρτιση. Στόχος τους, να σπρώξουν περισσότερα παιδιά σε μια τεχνική εκπαίδευση που την κρατούν σκόπιμα υποβαθμισμένη, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και προοπτική. Και μετά να τα παραδώσουν, φθηνό εργατικό δυναμικό, στην «αγορά εργασίας».
Σ' ό,τι αφορά την τεχνολογική επαγγελματική εκπαίδευση, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο την υποβαθμίζει δραματικά, παραδίδοντάς την στις πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς. Επιπλέον καθιερώνεται η μαθητεία, δηλαδή η απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία ακόμα και ανήλικων μαθητών στους εργοδότες ως υποκατάστατο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
ΑΝΑΒΙΩΝΟΥΝ ΤΑ ΜΑΘΗΤΟΔΙΚΕΙΑ
Παράλληλα, η εισαγγελία του Αρείου Πάγου αναμιγνύεται ενεργότερα στις εξελίξεις, με την Ευτέρπη Κουτζάμανη να ζητά την Τρίτη το απόγευμα από τους κατά τόπους εισαγγελείς «να μεριμνήσουν για την κανονική λειτουργία των σχολείων».
Στην ουσία, η ανώτατη λειτουργός παραπέμπει σε παλαιότερη εγκύκλιο, η οποία προβλέπει και αυτόφωρες συλλήψεις για καταστροφές στα σχολεία. Σε περιπτώσεις «εξεζητημένης εγκληματικής» συμπεριφοράς από ανήλικους μαθητές, η εγκύκλιος προβλέπει έρευνα για τυχόν παραμέληση εποπτείας από τους γονείς τους, έτσι ώστε να ασκηθεί σε βάρος τους ποινική δίωξη. Πάντως, μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί φαινόμενα καταστροφών ή εξωσχολικών παρεμβάσεων.
Η κυβέρνηση επιχειρεί να διαμορφώσει ένα δυσμενέστερο πεδίο για τις κινητοποιήσεις, σχεδιασμός ο οποίος περνά και μέσα από την αναβίωση των επονείδιστων «μαθητοδικείων».
Όπως είναι εύκολο να αναλογιστεί ο καθένας, η πολιτική υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης έχει δημιουργήσει πολλαπλά προβλήματα, ενώ και η πολιτική απόφαση για την απόλυση χιλιάδων σχολικών φυλάκων, στα πλαίσια της λεγόμενης εργασιακής εφεδρείας, έχει μετατρέψεις τις σχολικές εγκαταστάσεις σε «ξέφραγα αμπέλια».
Για την κατάσταση αυτή στα σχολεία, η κυβέρνηση όχι μόνο δεν λαμβάνει μέτρα αντιμετώπισης των προβλημάτων, αλλά αντίθετα είναι πολύ πιθανό να μεταχειριστεί ακόμα και «προβοκάτσιες», προκειμένου να απονομιμοποιήσει το δίκαιο αγώνα των μαθητών.
iskra.gr