Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Ο (μεγάλος) περιφερειακός της Αλεξανδρούπολης "άναψε τα αίματα"

Της Κικής Ηπειρώτου

Η απουσία του έργου του μεγάλου περιφερειακού δακτυλίου της Αλεξανδρούπολης από τη λίστα των προτάσεων της Περιφέρειας ΑΜΘ προς το υπουργείο Υποδομών, στα πλαίσια του Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων Μεταφορών, έχει προκαλέσει αντιδράσεις τα τελευταία 24ωρα στους τοπικούς φορείς.
Η πρώτα αναφορά στην απουσία του εν λόγω έργου, στο οποίο έχουν επενδύσει τόσο ο δήμος, όσο και ο ΟΛΑ, και που ο δήμαρχος Βαγγέλης Λαμπάκης θεωρούσε μέχρι πρότινος ως σίγουρο για υλοποίηση, έγινε πριν από περίπου 10 μέρες, όταν σε δελτίο τύπου – καταγγελία
του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ Φώτη Καραλίδη, αναφέρονταν, μεταξύ άλλων, πως στη συνεδρίαση του οργάνου στις 20/10/2014, «είδαμε με ‘ευκολία’ να μην περιλαμβάνονται έργα που οι τοπικές κοινωνίες επιζητούν αλλά και η προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας, μετά από ευρεία διαβούλευση, περιελάμβανε στην πρότασή της, στο πλαίσιο του Μακροπρόθεσμου Στρατηγικού Αναπτυξιακού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης», ενώ τόνιζε πως «απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση των έργων είναι να περιλαμβάνονται αυτά στο προτεινόμενο σχέδιο, ασχέτως αν έχουν σήμερα πηγή χρηματοδότησης. Αν δεν περιλαμβάνονται (στο σχέδιο) δεν πρόκειται να υλοποιηθούν και να χρηματοδοτηθούν από πουθενά!!!». Τα έργα που σύμφωνα με τον επικεφαλής της «Κοινωνικής Συμμαχίας» η νέα διοίκηση της περιφέρειας «ξέχασε» να συμπεριλάβει είναι:
1. ο άξονας Ξάνθης Ελληνο/Βουλγαρικών συνόρων (Π/Υ 206.000.000 €, αν και έχει ολοκληρωμένες μελέτες)
2.η περιμετρική οδό της Καβάλας (Π/Υ περίπου 60.000.000 €),
3.η περιφερειακή οδός της Αλεξανδρούπολης (Π/Υ περίπου 67.000.000 €).
Μιλώντας στη «ΓΝΩΜΗ» ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς σημείωσε πως το έργο είναι τεράστιας σημασίας για την περιοχή και προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθεί και ο περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης, επιδιώκοντας συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, ώστε ο περιφερειακός της πρωτεύουσας του Έβρου να επιστρέψει στη λίστα των έργων του Στρατηγικού Πλαισίου Μεταφορών, παρά τα περιορισμένα κονδύλια και τους διαφορετικούς στόχους που θέτει η ΕΕ για τα προς ένταξη έργα στο νέο ΕΣΠΑ.

Στο θέμα αναφέρθηκε με δηλώσεις του στον Status Radiο ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης Σταύρος Σταυράκογλου, ο οποίος σημείωσε πως από τον σχεδιασμό που ψήφισαν οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι, αλλά και από δική του διασταύρωση, αφού διάβασε την πρόταση, απουσιάζει το έργο του Μεγάλου Περιφερειακού Δακτυλίου της Αλεξανδρούπολης, που θα συνδέει το Λιμάνι με την Περιφερειακή οδό και την Εγνατία Οδό. Ο κ. Σταυράκογλου μίλησε για λάθη και παραλείψεις, σημειώνοντας πως θα έπρεπε το έργο να είχε προταθεί, ανεξάρτητα από το κόστος του ή από το αν υπάρχει τη δεδομένη στιγμή πηγή χρηματοδότησης, καθώς η απουσία του από τον σχεδιασμό της Περιφέρειας μπορεί να οδηγήσει σε οριστική ακύρωσή του.

Σε υψηλούς τόνους και οι δηλώσεις του δημάρχου Αλεξανδρούπολης Βαγγέλη Λαμπάκη στον Maximum FM, ο οποίος μάλιστα θα επιδιώξει συνάντηση την Πέμπτη ή την Παρασκευή στην Αθήνα με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, προειδοποιώντας πως η μη ένταξη του μεγάλου περφιερειακού της Αλεξανδρούπολης θα αποτελέσει casus beli μεταξύ δημοτικής αρχής και κυβέρνησης. Μάλιστα, ο κ. Λαμπάκης σημείωσε πως σε πρόσφατη συνάντησή του με τον γγ του υπουργείου Στράτο Σιμόπουλο, ο ίδιος τόνισε πως ο μεγάλος περιφερειακός είναι έργο πρώτης προτεραιότητας για την κυβέρνηση, ενώ συζητήθηκε διεξοδικά και η δυνατότητα μείωσης του προϋπολογισμού του έργου από τα 45 στα 15 εκατομμύρια ευρώ.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΓΝΩΜΗ