Τα θέματα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων και των τουριστικών και εμπορικών δυνατοτήτων που μπορούν να ανοιχθούν για τον Έβρο συζητήθηκαν στη Βουλή με αφορμή την επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Έβρου της Νέας Δημοκρατίας Αναστάσιος Δημοσχάκης. Στην απάντησή του, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας αποκάλυψε τις προθέσεις της κυβέρνησης, αλλά και τις δυσκολίες που υπάρχουν, τόσο για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όσο και για αυτό της Σαμοθράκης.Υπενθυμίζεται πως τοπικοί φορείς και κοινωνία στον Έβρο αναμένουν με αγωνία και προσδοκία τα αποτελέσματα από τους διαγωνισμούς που προκήρυξε το υπουργείο για τις νέες επιδοτούμενες γραμμές, στις οποίες συμπεριλήφθηκαν και τα λιμάνια της περιοχής μας. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αποφάσεις δεν αναμένεται να ληφθούν νωρίτερα από τον Σεπτέμβριο, εκτός απροόπτου.
Συζήτηση επίκαιρης ερώτησης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Έβρου
Η επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Έβρου Αναστάσιου Δημοσχάκη σχετικά με την «επιδότηση δρομολογιακής γραμμής σύνδεσης Σαμοθράκης με κεντρική ηπειρωτική Ελλάδα και νησιά του Αιγαίου» προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού συζητήθηκε τη Δευτέρα 13 Ιουλίου, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικό Ελέγχου. Εκ μέρους του Υπουργείου, στην ερώτηση απάντησε ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας κ. Θοδωρής Δρίτσας.
Όπως επισήμανε ο κ. Δημοσχάκης, όλοι οι φορείς και οι κάτοικοι του Έβρου, συμπεριλαμβανομένης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όλων των βαθμίδων, θεωρούν απαραίτητο μοχλό ανάπτυξης της περιοχής την επιδότηση δρομολογιακής γραμμής. Σημείωσε μάλιστα πως τα αιτήματα του λαού του Έβρου δεν έχουν έναν πρόσκαιρο τοπικιστικό χαρακτήρα, αλλά είναι μελετημένα, μικρά βήματα προς ένα σημαντικό όραμα με τρεις πτυχές: 1) Πρόοδος και ανάπτυξη στον Έβρο κάθε μορφής, 2) Νομός Πρότυπο ο Έβρος σε όλα και 3) Διαμετακομιστικός Κόμβος ο Έβρος. Ο κ. Δημοσχάκης κάλεσε τον Υπουργό να συνεργαστεί με τα Υπουργεία Υποδομών και Τουρισμού για να προωθηθούν τα ζητήματα που συζητήθηκαν, ενώ κατέθεσε έγγραφο του Δήμου Σαμοθράκης σε σχέση με την διευθέτηση των προδιαγραφών του λιμανιού της νήσου, καθώς και έγγραφο που καταδεικνύει πιθανές εμπορικές διασυνδέσεις του Έβρου, οδικώς και με πλωτά μέσα, με την Κεντρική Ευρώπη.
Από την πλευρά του, ο κ. Δρίτσας ευχαρίστησε τον Βουλευτή για την κατάθεση μιας εμπεριστατωμένης ερώτησης, η οποία περιλαμβάνει σαφή σχεδιασμό και δεν μένει απλά στην παράθεση αιτημάτων.
Δήλωσε πως υπάρχει σχεδιασμός η υπάρχουσα γραμμή που συνδέει την Λήμνο με την Καβάλα να συμπεριλάβει και την Σαμοθράκη, αλλά είναι δύσκολο να γίνει το ίδιο και για την Αλεξανδρούπολη. Εξήγησε τις διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις διαφορετικές γραμμές ακτοπλοΐας και τα προβλήματα που προκύπτουν με τις συνθήκες και τους όρους των επιδοτήσεων. Παράλληλα, άφησε περιθώρια μελέτης και σχεδιασμού σύνδεσης εμπορικού ενδιαφέροντος της Αλεξανδρούπολης με την Σαμοθράκη και από εκεί επιδοτούμενη σύνδεση με την Αττική.
Τέλος, σε ότι αφορά τα λιμάνια του Έβρου, το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης βρίσκεται υπό το στάδιο της ενίσχυσης των υποδομών του με έργο προϋπολογισμού άνω των 20 εκ. €, ενώ υπάρχει και σχέδιο ανάπτυξης του Λιμένα της Καμαριώτισσας στην Σαμοθράκη. Το δε Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όπως επισήμανε ο κ. Δρίτσας, θα πρέπει να συμπεριληφθεί στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.
της Κικής Ηπειρώτου
Δημοσιεύθηκε στην εφημερία ΓΝΩΜΗ
Συζήτηση επίκαιρης ερώτησης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Έβρου
Η επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Έβρου Αναστάσιου Δημοσχάκη σχετικά με την «επιδότηση δρομολογιακής γραμμής σύνδεσης Σαμοθράκης με κεντρική ηπειρωτική Ελλάδα και νησιά του Αιγαίου» προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού συζητήθηκε τη Δευτέρα 13 Ιουλίου, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικό Ελέγχου. Εκ μέρους του Υπουργείου, στην ερώτηση απάντησε ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας κ. Θοδωρής Δρίτσας.
Όπως επισήμανε ο κ. Δημοσχάκης, όλοι οι φορείς και οι κάτοικοι του Έβρου, συμπεριλαμβανομένης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όλων των βαθμίδων, θεωρούν απαραίτητο μοχλό ανάπτυξης της περιοχής την επιδότηση δρομολογιακής γραμμής. Σημείωσε μάλιστα πως τα αιτήματα του λαού του Έβρου δεν έχουν έναν πρόσκαιρο τοπικιστικό χαρακτήρα, αλλά είναι μελετημένα, μικρά βήματα προς ένα σημαντικό όραμα με τρεις πτυχές: 1) Πρόοδος και ανάπτυξη στον Έβρο κάθε μορφής, 2) Νομός Πρότυπο ο Έβρος σε όλα και 3) Διαμετακομιστικός Κόμβος ο Έβρος. Ο κ. Δημοσχάκης κάλεσε τον Υπουργό να συνεργαστεί με τα Υπουργεία Υποδομών και Τουρισμού για να προωθηθούν τα ζητήματα που συζητήθηκαν, ενώ κατέθεσε έγγραφο του Δήμου Σαμοθράκης σε σχέση με την διευθέτηση των προδιαγραφών του λιμανιού της νήσου, καθώς και έγγραφο που καταδεικνύει πιθανές εμπορικές διασυνδέσεις του Έβρου, οδικώς και με πλωτά μέσα, με την Κεντρική Ευρώπη.
Από την πλευρά του, ο κ. Δρίτσας ευχαρίστησε τον Βουλευτή για την κατάθεση μιας εμπεριστατωμένης ερώτησης, η οποία περιλαμβάνει σαφή σχεδιασμό και δεν μένει απλά στην παράθεση αιτημάτων.
Δήλωσε πως υπάρχει σχεδιασμός η υπάρχουσα γραμμή που συνδέει την Λήμνο με την Καβάλα να συμπεριλάβει και την Σαμοθράκη, αλλά είναι δύσκολο να γίνει το ίδιο και για την Αλεξανδρούπολη. Εξήγησε τις διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις διαφορετικές γραμμές ακτοπλοΐας και τα προβλήματα που προκύπτουν με τις συνθήκες και τους όρους των επιδοτήσεων. Παράλληλα, άφησε περιθώρια μελέτης και σχεδιασμού σύνδεσης εμπορικού ενδιαφέροντος της Αλεξανδρούπολης με την Σαμοθράκη και από εκεί επιδοτούμενη σύνδεση με την Αττική.
Τέλος, σε ότι αφορά τα λιμάνια του Έβρου, το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης βρίσκεται υπό το στάδιο της ενίσχυσης των υποδομών του με έργο προϋπολογισμού άνω των 20 εκ. €, ενώ υπάρχει και σχέδιο ανάπτυξης του Λιμένα της Καμαριώτισσας στην Σαμοθράκη. Το δε Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όπως επισήμανε ο κ. Δρίτσας, θα πρέπει να συμπεριληφθεί στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.
της Κικής Ηπειρώτου
Δημοσιεύθηκε στην εφημερία ΓΝΩΜΗ