Η Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης) κα Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, με επιστολή της προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη, εξέφρασε την άποψή της για το σχεδιασμό του νέου Σιδηροδρομικού Δικτύου (τη λεγόμενη “Σιδηροδρομική Εγνατία) που θα διατρέχει τη Μακεδονία και Θράκη. Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δημοσιοποίησε μια πρόταση νέας χάραξης που, σε επίπεδο προμελέτης, προάγει κυρίως το διεθνή χαρακτήρα της “Σιδηροδρομικής Εγνατίας”, αφήνει όμως εκτός εξυπηρέτησης τις περισσότερες πόλεις της Μακεδονίας και της Θράκης.
Η Υφυπουργός, μετά από επαφές και διαβουλεύσεις με φορείς της Βόρειας Ελλάδας και με εκπροσώπους εκπαιδευτικών ιδρυμάτων εξειδικευμένων στον τομέα του σχεδιασμού συστημάτων μεταφορών, αντιπροτείνει τη χάραξη "υπερταχείας" σύνδεσης που ενισχύει την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών λιμένων Αλεξανδρούπολης και Θεσσαλονίκης και των εμπορευματικών ροών των περιοχών διέλευσης του σιδηροδρόμου. Η χάραξη αυτή περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες πόλεις της Μακεδονίας και της Θράκης (Θεσσαλονίκη - Κοζάνη - Σέρρες - Δράμα - Ξάνθη - Κομοτηνή - Αλεξανδρούπολη) και δεν προσθέτει ιδιαίτερα στο συνολικό μήκος του δικτύου.
Η κα Κόλλια-Τσαρουχά προτείνει επίσης την αναβάθμιση και αξιοποίηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής, μια λύση που είναι οικονομική και γρήγορα υλοποιήσιμη. Η ΥΜΑΘ στην επιστολή της τονίζει ότι οι τελικές αποφάσεις για τη χάραξη του νέου και υπερσύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου οφείλουν να είναι αποτέλεσμα προσεκτικού στρατηγικού σχεδιασμού, ώστε να εξυπηρετούνται οι τοπικές κοινωνίες και οι οικονομικές και παραγωγικές πηγές της Μακεδονίας και της Θράκης.
Προκειμένου το θέμα της χάραξης του νέου σιδηροδρομικού δικτύου να συζητηθεί πιο διεξοδικά, η κα Κόλλια-Τσαρουχά έχει προγραμματίσει συναντήσεις με τον Υπουργό και τους Γενικούς Γραμματείς του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Η Υφυπουργός, μετά από επαφές και διαβουλεύσεις με φορείς της Βόρειας Ελλάδας και με εκπροσώπους εκπαιδευτικών ιδρυμάτων εξειδικευμένων στον τομέα του σχεδιασμού συστημάτων μεταφορών, αντιπροτείνει τη χάραξη "υπερταχείας" σύνδεσης που ενισχύει την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών λιμένων Αλεξανδρούπολης και Θεσσαλονίκης και των εμπορευματικών ροών των περιοχών διέλευσης του σιδηροδρόμου. Η χάραξη αυτή περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες πόλεις της Μακεδονίας και της Θράκης (Θεσσαλονίκη - Κοζάνη - Σέρρες - Δράμα - Ξάνθη - Κομοτηνή - Αλεξανδρούπολη) και δεν προσθέτει ιδιαίτερα στο συνολικό μήκος του δικτύου.
Η κα Κόλλια-Τσαρουχά προτείνει επίσης την αναβάθμιση και αξιοποίηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής, μια λύση που είναι οικονομική και γρήγορα υλοποιήσιμη. Η ΥΜΑΘ στην επιστολή της τονίζει ότι οι τελικές αποφάσεις για τη χάραξη του νέου και υπερσύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου οφείλουν να είναι αποτέλεσμα προσεκτικού στρατηγικού σχεδιασμού, ώστε να εξυπηρετούνται οι τοπικές κοινωνίες και οι οικονομικές και παραγωγικές πηγές της Μακεδονίας και της Θράκης.
Προκειμένου το θέμα της χάραξης του νέου σιδηροδρομικού δικτύου να συζητηθεί πιο διεξοδικά, η κα Κόλλια-Τσαρουχά έχει προγραμματίσει συναντήσεις με τον Υπουργό και τους Γενικούς Γραμματείς του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.