Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2019

Κινητοποιήσεις εργαζόμενων στην Εγνατία Οδό κατά της παραχώρησης της εταιρείας

Φυλλάδια με τα οποία θα γνωστοποιούν την εναντίωσή τους στην παραχώρηση της Εγνατίας οδού, θα διανείμουν οι εργαζόμενοι της εταιρείας στα διόδια των Μαλγάρων, το Σάββατο 7/9, κατά τις ώρες 8-9.30 το πρωί.
Έτσι, κατά την ημέρα εγκαινίων της 84ης ΔΕΘ, οι εργαζόμενοι της εταιρείας θα εκφράσουν την αντίθεσή τους, διεκδικώντας: «ακύρωση των σχεδιασμών παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, διατήρηση του ύψους των διοδίων σε επίπεδο κοινωνικά αποδεκτό, χρήση των μεγάλων
πλεονασμάτων από τα έσοδα διοδίων σε αναπτυξιακά έργα στη Βόρεια Ελλάδα και αξιοποίηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» στην ανάπτυξη και διαχείριση υποδομών».
Παράλληλα, με σημερινή τους ανακοίνωση οι εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού, ενημερώνουν ότι θα δώσουν δυναμικό «παρών» στο συλλαλητήριο που διοργανώνει η ΓΣΕΕ και το Εργατικό Κέντρο Θεσαλονίκης, το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου στις 18.00, στο πλαίσιο των εγκαινίων της ΔΕΘ, με κεντρικό σύνθημα «Αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε ζωή και όχι επιβίωση».
Στόχος τους είναι να διαδηλώσουν μαζί με όλους τους υπόλοιπους εργαζόμενους, την εναντίωσή τους «σε πολιτικές υποβάθμισης των εργατικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων» και να διεκδικήσουν «την αύξηση της πλήρους και σταθερής απασχόλησης και την ενίσχυση της προστασίας των εργατικών δικαιωμάτων».

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους 
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι της «Εγνατίας» προκειμένου να υποστηρίξουν την εναντίωσή τους στην ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας παραθέτουν σε ανακοίνωσή τους ιδιαιτέρως ενδιαφέροντα οικονομικά στοιχεία, υπογραμμίζοντας πως «με τα τρέχοντα δεδομένα δεν τεκμηριώνεται η σκοπιμότητα της παραχώρησης». Όπως αποκαλύπτουν υπό την παρούσα διαχείριση: 
  • Με τη νέα τιμολογιακή πολιτική (0,05 ευρώ/χλμ) τα ετήσια έσοδα διοδίων εκτιμώνται σε ~200.000.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, οι δαπάνες διαχείρισης (συντήρηση, λειτουργία, ενέργεια κτλ.), συμπεριλαμβανομένων πλέον των εργασιών βαριάς (δομικής) συντήρησης, θα ανέρχονται σε 70.000.000 ευρώ/έτος.
  • Το πλεόνασμα από τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού θα είναι αρχικά πάνω από 100.000.000 ευρώ/έτος αυξανόμενο σε βάθος χρόνου αντίστοιχα με την αύξηση της κυκλοφορίας, ενώ σε ορίζοντα 35ετίας θα προσεγγίζει τα 300.000.000 ευρώ/έτος.
  • Στο σύνολο της 35ετίας και διατηρώντας σταθερή την τιμή  στα 0,05 ευρώ/χλμ, το αθροιστικό πλεόνασμα από τα έσοδα διοδίων υπερβαίνει τα 7 δισεκατομμύρια ευρώ. Εάν μάλιστα αυξηθούν περαιτέρω τα διόδια στο ύψος των παραχωρήσεων (0,07 ευρώ/χλμ) το πλεόνασμα προσεγγίζει τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ. 
«Επί των παραπάνω οικονομικών μεγεθών θα πρέπει να κριθεί, ανεξάρτητα και αντικειμενικά, το τίμημα της σχεδιαζόμενης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού» επισημαίνουν οι εργαζόμενοι για να προειδοποιήσουν πως «οποιαδήποτε τεχνητή διόγκωση των δαπανών συντήρησης και λειτουργίας είναι κατευθυνόμενη και απαράδεκτη καθότι θα προκαλέσει ζημία στα συμφέροντα του δημοσίου».