Του Γιώργου Πανταζίδη
Εγνατία Οδός … Ήταν το μεγάλο όνειρο επί δεκαετίας τόσο της κεντρικής εξουσίας και όσο και των τοπικών κοινωνιών. Ένας μεγάλος σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος που θα ένωνε τα δύο άκρα της χώρας μας, την Ηγουμενίτσα και την Ήπειρο με τον Έβρο και τα ελληνοτουρκικά σύνορα. Θα εκμηδένιζε αποστάσεις, θα άλλαζε τις ισορροπίες, σε όλα τα επίπεδα και θα έδινε σε εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες να μετακινηθούν με ασφάλεια και σε λιγότερο χρόνο.Και τι δεν γράφτηκε για τα πολλαπλά οφέλη που θα αποκομίζαμε με την ολοκλήρωση του τεράστιου και εξαιρετικής σημασίας, είναι αλήθεια, έργου. Ο δρόμος που έχει πληρωθεί με λεφτά των Ελληνων φορολογουμένων...
, ξεκίνησε να κατασκευάζεται γύρω στο 1995 και ολοκληρώθηκε στο σύνολό του, μετά από πολλαπλές καθυστερήσεις και αναβολές ετών, υπερκοστολογήσεις κλπ, πριν από λίγα χρόνια μετά πολλών επαίνων και σχεδίων για την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων που γεννούσε.
Εγνατία Οδός … Ήταν το μεγάλο όνειρο επί δεκαετίας τόσο της κεντρικής εξουσίας και όσο και των τοπικών κοινωνιών. Ένας μεγάλος σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος που θα ένωνε τα δύο άκρα της χώρας μας, την Ηγουμενίτσα και την Ήπειρο με τον Έβρο και τα ελληνοτουρκικά σύνορα. Θα εκμηδένιζε αποστάσεις, θα άλλαζε τις ισορροπίες, σε όλα τα επίπεδα και θα έδινε σε εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες να μετακινηθούν με ασφάλεια και σε λιγότερο χρόνο.Και τι δεν γράφτηκε για τα πολλαπλά οφέλη που θα αποκομίζαμε με την ολοκλήρωση του τεράστιου και εξαιρετικής σημασίας, είναι αλήθεια, έργου. Ο δρόμος που έχει πληρωθεί με λεφτά των Ελληνων φορολογουμένων...
, ξεκίνησε να κατασκευάζεται γύρω στο 1995 και ολοκληρώθηκε στο σύνολό του, μετά από πολλαπλές καθυστερήσεις και αναβολές ετών, υπερκοστολογήσεις κλπ, πριν από λίγα χρόνια μετά πολλών επαίνων και σχεδίων για την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων που γεννούσε.
Και να που οι χαρές και τα οφέλη για τους διερχόμενους
οδηγούς δεν κράτησαν για πολύ. Έφταναν μόλις λίγα χρόνια για να αρχίσει να
καταρρέει ο μύθος της Εγνατία Οδού …
Η κατακλυσμιαία άνοδος της τιμής της
βενζίνης και η εμφάνιση των πρώτων διοδίων, έφεραν και τα πρώτα σημάδια κάμψης
στην κυκλοφορία των οχημάτων αφού αρκετοί επέλεγαν παράπλευρους δρόμους ή την
παλιά εθνική οδό. Στο όνομα της κρίσης νέα σενάρια και σχέδια προκύπτουν. Όπως
το ξεπούλημα, η ιδιωτικοποίησή της , με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.
Και σα
να μην έφταναν όλα αυτά, έρχεται και η είδηση της απόφασης του Υπουργείου που
μαζί με την διοίκηση της εταιρείας ετοιμάζεται να εγκαταστήσει άλλους τέσσερις
σταθμούς διοδίων στην διαδρομή Κήποι – Θεσσαλονίκη, πέρα από τους δυο που
υπάρχουν σήμερα.
Μόνο για τα διόδια λοιπόν το κόστος χρήσης του αυτοκινητόδρομου,
αυτόματα καθίσταται απαγορευτικό,. Επομένως, τα όποια ανταποδοτικά οφέλη του ,
η όποια χρησιμότητά του καταργείται. Με άλλα λόγια με τους μισθούς να είναι
είδος προς εξαφάνιση, με την ανεργία να μην θέλει να βάλει ένα φρένο, με την
βενζίνη να πλησιάζει κατά καιρούς τα … 2 ευρώ το λίτρο και με τα διόδια να
πολλαπλασιάζονται ανεξέλεγκτα … αποχαιρέτα την Εγνατία που χάνεις …