Δευτέρα, 1 Σεπτεμβρίου 2014

Οι εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας από την Αλεξανδρούπολη

Επιμέλεια: Γιώργος Πανταζίδης

Δυο ημέρες και κάποιες ώρες διήρκησε η παρουσία του ηγετικού κλιμακίου του Υπουργείου Παιδείας στη Θράκη. Κατά την περιοδεία της, με επικεφαλής τον Υπουργό Ανδρέα Λοβέρδο και δευτερευόντως τον Εβρίτη Υφυπουργό Αλέξανδρο Δερμεντζόπουλο συναντήθηκε με αρχές, εμπλεκόμενους με την εκπαίδευση φορείς , συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς, τοπικές αρχές. Χθες το μεσημέρι, από την Αλεξανδρούπολη και αφού ανακοίνωσε την άμεση υλοποίηση δημιουργίας Μουσικού αλλά και πρότυπου σχολείου, παρέθεσε συνέντευξη τύπου με την οποία προχώρησε σε εφ’ όλης της ύλης εξαγγελίας αλλά και απολογισμό των επαφών στην διάρκεια της παρουσίας της σε Ξάνθη, Ροδόπη και Έβρο.
«Τα κενά σε εκπαιδευτικούς στους πέντε νομούς της Θράκης και ανατολικής Μακεδονίας είναι πολύ λίγα και απολύτως διαχειρίσιμα θα τα καλύψουμε με αναπλήρωση, ενώ τα μειονοτικά σχολεία θα λειτουργήσουν χωρίς κανένα πρόβλημα» σημείωσε ο κ. Λοβέρδος επισημαίνοντας ότι σκοπός του είναι να ανοίξουν τα σχολεία στις 11 Σεπτεμβρίου με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα. Ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ανέφερε ότι «φέτος είναι η τελευταία χρονιά που μπορούμε με αναπληρωτές να καλύψουμε τα κενά μας. Τα κενά μας από την ερχόμενη χρονιά θα πρέπει να τα καλύπτουμε με οργανικές θέσεις με την διαφανή διαδικασία του ΑΣΕΠ. Προσπαθούμε να πείσουμε την Ευρωπαϊκή επιτροπή να βγούμε από τον κανόνα ένα προς δέκα και αν το πετύχουμε να προκηρύξουμε για τον Ιανουάριο θέσεις για 10.000 εκπαιδευτικούς. Αν το καταφέρουμε θα λύσουμε πολλά προβλήματα. Από εδώ και εμπρός πρέπει να θεωρείται στα δεδομένα ότι θα αναγνωρίσουμε τις υπηρεσίες που παρασχέθηκαν στην εκπαίδευση από το 2012 ως το 2014. Δεν θα διαταραχθεί η ισορροπία αφού θα λάβουμε υπόψη ότι το 2012 δεν έγινε όπως προβλεπόταν διαγωνισμός του ΑΣΕΠ. Και αυτό είναι εξαγγελία».

«Στην ΑΜΘ τα κενά είναι πολύ λίγα και απολύτως διαχειρίσιμα»

Ολοκληρώθηκαν  και σήμερα μάλιστα, τα θέματα της κινητικότητας των εκπαιδευτικών στους πέντε νομούς. Τα κενά είναι πολύ λίγα και απολύτως διαχειρίσιμα. Τα κενά που έχουμε θα τα καλύψουμε με αναπλήρωση. Είναι απόλυτα διαχειρίσιμη η κατάσταση. Στις 5 Σεπτεμβρίου είναι η πρώτη φάση αναπλήρωσης των κενών. Τα μειονοτικά σχολεία θα λειτουργήσουν χωρίς κανένα πρόβλημα. Έχουμε ένα προγραμματισμό για την βελτίωση των κτιριακών υποδομών. Είδα στον Εχίνο τις ανάγκες για το νηπιαγωγείο και το Ιεροσπουδαστήριο και έχουμε την διαβεβαίωση του  Διευθύνοντα Συμβούλου του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης κ. Μανούρη για να γίνουν οι παρεμβάσεις.
Από τις 11 Σεπτεμβρίου οι ιεροδιδάσκαλοι θα είναι στα σχολεία. Την Τετάρτη ψηφίζεται στη Βουλή οι ρυθμίσεις για να κλείσει το θέμα. Η διάταξη αυτή ψηφίζεται από έξι από τα επτά κόμματα της Βουλής.

60 αναπληρωτές για τα κενά στα μειονοτικά σχολεία.

60 αναπληρωτές ΕΠΑΘΙΤΕΣ θα προσληφθούν για τα κενά στα μειονοτικά σχολεία.
Προχωράμε στις διαδικασίες για την εξομοίωση των ΕΠΑΘΙΤΩΝ με τους αποφοίτους των παιδαγωγικών ακαδημιών σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Δεν είναι σχεδιασμός, δεν είναι σκέψη, είναι απόφαση που θα υλοποιηθεί τώρα.  Θα λειτουργήσει σχολείο δεύτερης ευκαιρίας στη Μάνταινα από τον Οκτώβριο. »
Σε ερώτηση για τις μουσουλμανικές σπουδές ο Υπουργός Ανδρέας Λοβέρδος δήλωσε: « Είδαμε τους Βουλευτές των κομμάτων, είδαμε και ζητήματα θρησκευμάτων. Το πρωί με τους Μουφτήδες, χθες με τους Μητροπολίτες και συζητήσαμε πολλά θέματα μεταξύ αυτών και την εισαγωγική κατεύθυνση μουσουλμανικών σπουδών στη θεολογική σχολή στο ΑΠΘ ».

Για την αξιολόγηση

Σε ερώτηση για την αξιολόγηση ο Υπουργός  δήλωσε: « Ακόμα και η αξιολόγηση που είναι δυσχερής διαδικασία στο ΥΠΑΙΘ προχωρά χωρίς πολλά προβλήματα. Είμαστε σε συζήτηση με εκπαιδευτικούς και συνδικαλιστικά όργανα. Νιώθουν και αυτοί ότι η ηγεσία σκέφτεται γι' αυτούς. Πασχίζει μαζί τους, άλλα από αυτά που λένε μπορεί να τα καλύψει, άλλα όχι. Η στάση τους είναι εποικοδομητική. Μπορεί η κριτική τους και ο λόγος τους να είναι μερικές φορές σκληρός, αλλά δεν ξεχνάμε ότι είναι κακοπληρωμένοι και πολλές φορές υπηρετούν μακριά από τα σπίτια τους. Εμείς κατανοούμε το λόγο τους, αλλά τους θέλουμε συνομιλητές. Η δική μου πρόβλεψη είναι ότι μέσα από διαδικασίες διαλόγου ακόμα και με συγκρούσεις τα σχολεία δεν θα θιγούν. Η αντιπαράθεσή μας δεν θα οδηγήσει σε πρακτικές που θα παραμερίσουν τα παιδιά. Έτσι έδειξε η συνάντηση που είχαμε χθες με τις τοπικές  ΕΛΜΕ και τους τοπικούς εκπρόσωπους της ΔΟΕ. Δεν φοβόμαστε τη κριτική. Πιστεύουμε ότι είμαστε στο ίδιο μετερίζι ».

Δεν τίθεται ζήτημα λειτουργίας δίγλωσσων νηπιαγωγείων

Ο Γενικός Γραμματέας  Θρησκευμάτων  του Υ.ΠΑΙ.Θ  Γεώργιος Καλαντζής απαντώντας σε ερώτηση για τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία , την επαναλειτουργία της ΕΠΑΘ και τα βιβλία  της διδασκαλίας του Ιερού Κορανίου στα δημόσια σχολεία τόνισε:« Σε ότι αφορά τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία, έχουν κατατεθεί ερωτήσεις και έχουν δοθεί απαντήσεις. Δεν τίθεται ζήτημα λειτουργίας τους.  Επίσης, δεν υπάρχει ζήτημα επαναλειτουργίας της ΕΠΑΘ. Το ΥΠΑΙΘ  εξετάζει  ώστε να βρεθεί καλύτερη λύση για το πώς θα μορφώνονται οι εκπαιδευτικοί του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων . Δεν έχουν τυπωθεί βιβλία για την διδασκαλία του Ιερού Κορανίου στα δημόσια σχολεία, αλλά το Υπουργείο βρίσκεται στο τελικό στάδιο για να προκηρύξει σχετικό πρόγραμμα. Είναι αυτονόητο ότι η διδασκαλία γίνεται  στην ελληνική γλώσσα.  »

Σε ένα μήνα μουσικό και πρότυπο σχολείο

 Ο Υφυπουργός Παιδείας  και Θρησκευμάτων, Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος απαντώντας στην ερώτηση για την ίδρυση μουσικού σχολείου και πρότυπου σχολείου απάντησε:« Σε ένα μήνα προχωράμε στην ίδρυση μουσικού σχολείου στην Αλεξανδρούπολη. Απομένει η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και προχωράμε στην ίδρυση για το επόμενο διδακτικό έτος. Είναι αίτημα πάνω από 15 ετών για την Αλεξανδρούπολη. Από την επόμενη χρονιά θα έχει ο δήμος και μουσικό σχολείο και πρότυπο σχολείο. »