Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Αεροδρόμιο "Δημόκριτος": Οι αρχές θέλουν διαχείριση, τους μπλοκάρει ο "Καλλικράτης"

Της Κικής Ηπειρώτου

Θέλουν, αλλά δεν μπορούν. Ο λόγος για τους τοπικούς φορείς της Αλεξανδρούπολης που επιθυμούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη του αερολιμένα «Δημόκριτος», ιδιαίτερα από την στιγμή που δεν φαίνεται να υπάρχει προοπτική ιδιωτικοποίησης, για την ώρα τουλάχιστον, μέσω της διαδικασίας που έχει ορίσει το ΤΑΙΠΕΔ.
Το θέμα απασχόλησε τους εμπλεκόμενους φορείς σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στο δημαρχείο Αλεξανδρούπολης, υπό την προεδρεία του δημάρχου Βαγγέλη Λαμπάκη και φυσικά με τη συμμετοχή του αερολιμενάρχη Στέλιου Ζαντανίδη.
Ένα από τα βασικά ζητήματα που συζητήθηκαν ήταν η δυνατότητα, μέσω ενός κοινοπρακτικού σχήματος, μεταξύ Δήμου, Περιφέρειας, Επιμελητηρίου και κάποιου ιδιώτη, για τη διαχείριση του αεροδρομίου, από την στιγμή που το σενάριο της ιδιωτικοποίησης, σύμφωνα με τους όρους του ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται πως απομακρύνεται. Ωστόσο, όπως ανέφερε μιλώντας στη «ΓΝΩΜΗ» ο κ. Ζαντανίδης, παρά το γεγονός ότι και τοπικές αρχές άλλων περιοχών εκδήλωσαν ενδιαφέρον για μία τέτοια προοπτική για τα γειτονικά τους αεροδρόμια, υπάρχει ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο. «Δυστυχώς, έτσι όπως είναι σήμερα η νομοθεσία, ο Καλλικράτης δεν επιτρέπει τη συμμετοχή δημοτικών και περιφερειακών αρχών σε μία τέτοια διαδικασία. Ίσως θα μπορούσε να οχληθεί σχετικώς το υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου να αρχίσει να σκέφτεται κάποια προς αυτή την κατεύθυνση τροποποίηση του νόμου. Για την ώρα όμως, δεν μπορεί να γίνει τίποτα».
Εμπόδια όμως υπάρχουν και για ένα άλλο ενδεχόμενο που απασχόλησε τους συμμετέχοντες στη σύσκεψη. Η πρόθεση ενίσχυσης της γενικής αεροπορίας και αύξησης της κίνησης στους αιθέρες της περιοχής, «σκοντάφτει» και πάλι στο νομοθετικό πλαίσιο.
«Θα μπορούσαμε, για παράδειγμα, να διαθέτουμε υποδομή για καύσιμα που χρησιμοποιούν μικρά αεροσκάφη, ώστε να μπορούμε να δεχθούμε επισκέπτες πχ. από Τουρκία. Το κόστος μάλιστα για μία τέτοια παρέμβαση στο αεροδρόμιο δεν ξεπερνά τις 30 με 40.000 ευρώ. Αυτό, όμως, δεν επιτρέπεται από την υφιστάμενη νομοθεσία, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει κάτι ούτε προς αυτή την κατεύθυνση».
Μία προοπτική προς άμεση υλοποίηση είναι η φιλοξενία εταιρειών που εκπαιδεύουν πιλότους, όπως γίνεται στο αεροδρόμιο της Καβάλας, η οποία εξετάστηκε στη συνάντηση των φορέων.

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα ΓΝΩΜΗ