Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015

Τροχοπέδη στην ανάπτυξη του λιμένα Αλεξανδρούπολης οι μέχρι τώρα κεντρικές πολιτικές

Τροχοπέδη στην ανάπτυξη του λιμένα Αλεξανδρούπολης οι μέχρι τώρα κεντρικές πολιτικές Τη δυνατότητα άσκησης πολιτικών που θα βοηθήσουν τοπικά την Αλεξανδρούπολη, δίδει η πρόσφατη υπογραφή συμφώνου συνεργασίας αιγυπτιακών και ελληνικών λιμένων, μεταξύ των οποίων και αυτού της ακριτικής πόλης, εκτιμά ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ)) Χρήστος Δούκας.
Το επόμενο βήμα σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είναι να βρεθούν οι τρόποι που θα καταστήσουν, γρήγορα, το λιμάνι ελκυστικό απέναντι στους νέους και δυναμικούς πελάτες, όπως είναι τα λιμάνια της Αιγύπτου, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να αντιμετωπιστούν όλες οι αδυναμίες του. «Υπάρχουν δεσμεύσεις και σε πολύ λίγες μέρες αναλυτικά θα ξέρουμε τι θα γίνει στο λιμάνι μας. Θα γνωρίζουμε από πού θα στηριχθούν αυτές οι δεσμεύσεις, για να μην χάσουμε την επόμενη χρονιά, για να χουμε αποτελέσματα τα οποία εκτιμώ ότι θα είναι πολύ θετικά στο εμπορικό κομμάτι, το οποίο φέρνει φορτία που έχουν να κάνουν και με επιβάτες και με τουρίστες, γιατί τα λιμάνια είναι και πύλες εισόδου, όχι μόνο εμπορευμάτων, αλλά και πολιτών από τη θάλασσα».
Όλα αυτά βέβαια, διευκρινίζει ο κ. Δούκας, «αν περάσουμε τον «κάβο» τον προϋποθέσεων και της επίτευξης ελκυστικής προοπτικής του λιμανιού. Στη βάση αυτή εξετάζονται η γεωγραφική θέση του λιμανιού μας καθώς επίσης και οι τελευταίες γεωπολιτικές εξελίξεις που του δίνουν ιδιαίτερο ρόλο».
Τροχοπέδη στην ανάπτυξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, στάθηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΑ, κυρίως οι κεντρικές πολιτικές και ειδικότερα δύο παθογένειες οι οποίες ελπίζει ότι θα ανατραπούν. Αφενός το ότι ο πήχης για το ρόλο του λιμανιού έμπαινε πάντα πάρα πολύ ψηλά, πέραν των δυνατοτήτων του, με αποτέλεσμα να μην γίνονται έργα ή να γίνονται «άχρηστα σε ότι αφορά την αποτελεσματικότητά του» και αφετέρου η εφαρμογή πολιτικών, στα περιφερειακά λιμάνια, που οδηγούσαν τις εκάστοτε διοικήσεις στη λογική «μην κάνεις τίποτα γιατί το λιμάνι θα πουληθεί πακέτο».

Το αποτέλεσμα, σημειώνει ο κ. Δούκας, ήταν η αδυναμία του λιμανιού να «τρέξει» κάποια πράγματα που θα μπορούσε να κάνει στα όρια των δυνατοτήτων του και η επανάπαυση των εκάστοτε διοικούντων ότι κάποια στιγμή κάποιοι άλλοι θα κάνουν αυτά που έπρεπε να κάνουν οι ίδιοι. Βήμα- βήμα και με στοχευμένες και ιεραρχημένες ενέργειες το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα διαδραματίσει το ρόλο που του αναλογεί, εκτιμά ο κ. Δούκας, υπό την προϋπόθεση να αναδειχθεί αρχικά στην τοπική κοινωνία και με τα θετικά και με τα αρνητικά του. «Η καλύτερη μέθοδος είναι όλα στο τραπέζι. Εμείς θα τα αναδείξουμε όλα, θα συζητήσουμε με όλους όσοι εμπλέκονται στο λιμάνι και όσοι δεν εμπλέκονται, καθώς εκτιμούμε ότι είναι μια συλλογική προσπάθεια. Έχουμε δεσμευτεί πριν τις γιορτές, να αποφασίσουμε για το ρόλο του λιμανιού και τον μελλοντικό αλλά και τον αυριανό της επόμενης χρονιάς.

Αυτά θα τα καταθέσουμε στην τοπική κοινωνία και θα σχεδιάσουμε μαζί εκείνα τα έργα τα οποία είναι και ώριμα και κυρίως είναι αποτελεσματικά. Δηλαδή για κάθε ευρώ που θα δίνει το κράτος, η διοίκηση του λιμένα, η τοπική κοινωνία, οφείλουμε να κάνουμε έργα από τα οποία θα εισπράξουμε 1,5 ευρώ. Αν δεν αφουγκραστούμε τις αγορές και το σύγχρονο τρόπο διακίνησης, εμπορευμάτων, φορτίων και ανθρώπων θα χουμε αποτύχει ακόμη μια φορά και το χρωστάμε στην πατρίδα να μην αποτύχουμε» καταλήγει ο πρόεδρος του ΟΛΑ.

www.dikaiologitika.gr