Σαν έκτακτο θέμα έφερε ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο τη «ναυπήγηση ενός πλοίου για την εξυπηρέτηση των δημοτών του
διευρυμένου Δήμου». Με αυτόν το τίτλο εισήχθη
για ψήφιση ένα θέμα που είχε ατονήσει μετά την πρώτη αποτυχημένη
προσπάθεια να υπάρξει μια διαδικασία που να εγγυόταν την βιωσιμότητα του
εγχειρήματος και την ασφάλεια των επιβατών.
Θα θυμόσαστε το
πλοίο με την επωνυμία ΙΛΙΟΝ που προτάθηκε να αγορασθεί από τους Δήμους
Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης πέρυσι και που στη συνέχεια επιχείρησε να
νοικιάσει ο Δήμος Σαμοθράκης προκαταβάλλοντας 200.000 ευρώ, που χάθηκαν μαζί με
τον πλοιοκτήτη.
Ο πρόεδρος της Τουριστικής
Επιχείρησης κ. Νώντας Τερζής, ενημέρωσε το σώμα ότι αποφασίστηκε από το ΔΣ η
αγορά πλοίου, ζητώντας τη συναίνεση του δημοτικού συμβουλίου για να προχωρήσει
η τροποποίηση του καταστατικού της επιχείρησης, ώστε να δύναται να υλοποιήσει το έργο της αγοράς και της διαχείρισης του πλοίου.
Όπως ανέφερε ο κ. Λαμπάκης
υπάρχουν αλλαγές στις προδιαγραφές του
πλοίου στις προδιαγραφές του πλοίου, το οποίο πλέον πλησιάζει τα 50 μέτρα, το κόστος φτάνει
στα 2,8 εκατ ευρώ με 100% επιδότηση. Παράλληλα, γίνεται προσπάθεια να
επιδοτηθεί και η λειτουργία του για 10 χρόνια. Θα χωράει δύο λεωφορεία και λίγα
αυτοκίνητα. Οι επιβάτες θα είναι 120-140 το χειμώνα και 420 το καλοκαίρι. Θα
διεκδικηθεί και η άγονη γραμμή Αλεξ/πόλης-Σαμοθράκης-Λήμνου. Η διαχειριστική
αρχή της περιφέρειας έλαβε τη μελέτη και τους όρους, ενώ υπολογίζεται ότι η ναυπήγησή
του θα γίνει σε 10 μήνες και πρέπει να παραδοθεί πριν το επόμενο καλοκαίρι.
Όπως ήταν φυσικό υπήρξαν πολλές αντιρρήσεις από δημοτικούς συμβούλους της
αντιπολίτευσης.
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Νίκος Γρηγοριάδης
διαμαρτυρήθηκε γιατί ήρθε έκτακτο ένα τόσο σημαντικό θέμα, ενώ άλλαξε το πλοίο,
οι προδιαγραφές του χωρίς να ρωτηθεί κανείς, ενώ στο παρελθόν γίνανε πολλές
συναντήσεις στο γραφείο του δημάρχου που δεν ελήφθησαν υπόψη.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Μαζί Πάμε Μπροστά» Γιώργος
Ραπτόπουλος ανέφερε ότι είχε αποφασιστεί να αγοραστεί από εταιρεία με συμμετοχή
ιδιωτών. Ο ίδιος είναι αντίθετος με τη λογική της αγοράς πλοίου από δημοτική
επιχείρηση και γι’ αυτό καταψηφίζει.
Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος
Γιάννης Λασκαράκης καταψήφισε τη
συγκεκριμένη διαδικασία, όχι όμως και την απόκτηση του πλοίου, μέσα από
επιχειρηματικές διαδικασίες σύννομες και ορθολογικές.
Τελικά, το θέμα ψηφίστηκε με 2 κατά από τους κ.κ.
Ραπτόπουλο, Καρυπίδη και Λασκαράκη.
Κική - Ηπειρώτου - Εφημ. ΓΝΩΜΗ