Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

Νέοι δρόμοι από τη Θράκη προς τα Βαλκάνια

Νέους δρόμους, νέες προοπτικές και νέες συνεργασίες ανοίγει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης με τη νέα συνοριακή διάβαση Νυμφαίας – Μακάζα, που δόθηκε στην κυκλοφορία την Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013. Η ολοκλήρωση της κατασκευής του άξονα αποτελεί έργο προτεραιότητας σε εθνικό επίπεδο καθώς συμβάλλει στη σύνδεση της Βόρειας Ελλάδας με τις Βαλκανικές χώρες και στην αύξηση της προσπελασιμότητας των περιοχών που διατρέχει ενισχύοντας την εθνική αναπτυξιακή στρατηγική στον τομέα των μεταφορών.
Την πεποίθηση του ότι η Περιφέρεια ΑΜ-Θ αποκτά ταυτότητα και διεθνή αναγνωρισιμότητα, εξέφρασε ο Περιφερειάρχης Άρης Γιαννακίδης, ο οποίος τόνισε πως η περιοχή δυναμώνει μέσα από τα λιμάνια, τις οδικές υποδομές, τον σιδηρόδρομο και τα αεροδρόμια της.
Παράλληλα επεσήμανε πως οι δύο λαοί πρέπει να δούνε την συγκεκριμένη διάνοιξη, ως δρόμο ευκαιριών, συνεργασιών, νέων προοπτικών και κάλεσε τους Βούλγαρους να επισκεφθούν και να γνωρίσουν τις ομορφιές και την φιλοξενία της Ροδόπης και της Περιφέρειας ΑΜ-Θ.
Μετά τα εγκαίνια του νέου μεθοριακού σταθμού, εφεξής, υπάρχουν έξι οργανωμένα μεθοριακά περάσματα, σε Προμαχώνα Σερρών, Εξοχή Δράμας, Θέρμες Ξάνθης, Νυμφαία Ροδόπης, Κυπρίνο και Ορμένιο Έβρου, όπου εξυπηρετούν τη μετακίνηση ανθρώπων και διακίνηση αγαθών ανάμεσα στις δύο χώρες και ενώνουν τη Βόρεια Ελλάδα με τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης.
Σύμφωνα με απόφαση των Υπουργείων Εξωτερικών των δύο χωρών από τον συνοριακό σταθμό Νυμφαίας – Μακάζα, επιτρέπεται να διέρχονται, επί του παρόντος, μόνον επιβατικά οχήματα και minibus μέχρι 9 θέσεων, καθώς και φορτηγά μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους.
Η διαδρομή που πρέπει να ακολουθούν οι ενδιαφερόμενοι είναι: Κομοτηνή – Διασταύρωση Κικιδίου – Ανάχωμα – Διασταύρωση Καρυδιάς – Διασταύρωση Τυχηρού.

Λίγα λόγια για τον κάθετο άξονα

Ο Κάθετος Άξονας 75 αποτελεί μέρος του Πανευρωπαϊκού Άξονα ΙΧ και συνδέει την Εγνατία Οδό με το συνοριακό σταθμό Μάκαζα (Βουλγαρία) και το κύριο οδικό δίκτυο της Βουλγαρίας.
Η βούληση υλοποίησης του Άξονα εκφράσθηκε μέσω της υπογραφής του Πρωτοκόλλου Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδας και Βουλγαρίας το οποίο καθόρισε για όλον τον άξονα, τόσο σε Ελληνικό όσο και Βουλγαρικό έδαφος, τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της οδού, όπως τυπική διατομή (πλάτους 7,5μ./10,5μ.) και ταχύτητα μελέτης 80 km/h. Το τμήμα του άξονα που αποδίδεται στην κυκλοφορία περιλαμβάνει 2 Ισόπεδους Κόμβους, 3 τεχνικά κάτω διαβάσεων και 5 Σήραγγες συνολικού μήκους 1,75 χλμ. Το μεγαλύτερο μέρους του τμήματος διασχίζει ορεινό ανάγλυφο με αποτέλεσμα την κατασκευή δεκάδων υψηλών ορυγμάτων και επιχωμάτων.
Το κόστος κατασκευής του τμήματος αυτού ανέρχεται σε 90 εκ. €. ενώ χρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο του Ε.Π./ΟΑΛΑΑ του Γ΄ΚΠΣ και στα πλαίσια του ΕΠ/Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας του ΕΣΠΑ.
Επισημαίνουμε ότι στο ως άνω τμήμα επιτρέπεται, σε πρώτη φάση για διάστημα 6 μηνών,  η κυκλοφορία οχημάτων μέχρι 3,5 τόνους και λεωφορεία ενώ θα απαγορευθεί η κυκλοφορία οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία.