Τροπολογία με την οποία ζητούν να καταργηθούν οι ποινές για όσους αρνούνται να καταβάλλουν το αντίτιμο των διοδίων ή καταλαμβάνουν δρόμους και σταθμούς διοδίων κατέθεσαν 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μεταξύ αυτών και ο Εβρίτης Δημήτρης Ρίζος.
Οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος στην τροπολογία που κατέθεσαν υποστηρίζουν: «Εκατοντάδες συμπολίτες μας σέρνονται στα δικαστήρια κατηγορούμενοι βάσει ειδικών ποινικών νόμων και χιλιάδες συμπολίτες μας επιβαρύνονται με υπέρμετρες ειδικές διοικητικές κυρώσεις.
Το γεγονός αυτό προξενεί επιβάρυνση και στα ήδη βεβαρημένα πινάκια των δικαστηρίων. Οι διατάξεις αυτές πρέπει να καταργηθούν ενόψει και της συνολικής επανεξέτασης των συμβάσεων παραχώρησης και του καθεστώτος επιβολής διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους».
Οι 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνουν πως η ένταξη στον ΚΟΚ της μη πληρωμής διοδίων δεν
συνάδει με το σκοπό του, ο οποίος είναι η εύρυθμη λειτουργία της κίνησης στους δρόμους και η σωστή συμπεριφορά των οδηγών». Ζητούν να ενταχθεί η τροπολογία τους, στο νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης για την κατάργηση των φυλακών υψίστης ασφαλείας.
Η αιτιολογική έκθεση
Το 2007 κυρώθηκαν µε νόµο που ψηφίστηκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο από την Νέα ∆ηµοκρατία και το ΠΑΣΟΚ οι πέντε συµβάσεις παραχώρησης του εθνικού οδικού δικτύου σε πολυεθνικές κοινοπραξίες τεχνικών εταιρειών (ελληνικές, ισπανικές, γαλλικές και γερµανικές).
Μετά την ψήφισή τους διογκώθηκε ένα κίνηµα πολιτών ενάντια στη θέσπιση υπέρογκων διοδίων και στην κατασκευή πολλαπλών σταθµών διοδίων σε όλο το µήκος των αυτοκινητόδροµων. Εκατοντάδες συµπολίτες σέρνονται στα δικαστήρια κατηγορούµενοι βάσει ειδικών ποινικών νόµων και χιλιάδες συµπολίτες µας επιβαρύνονται µε υπέρµετρες ειδικές διοικητικές κυρώσεις. Το γεγονός αυτό προξενεί επιβάρυνση και στα ήδη βεβαρηµένα πινάκια των δικαστηρίων.
Οι διατάξεις αυτές πρέπει να καταργηθούν ενόψει και της συνολικής επανεξέτασης των συµβάσεων παραχώρησης και του καθεστώτος επιβολής διοδίων στους αυτοκινητοδρόµους Εξάλλου, η ένταξη στον ΚΟΚ της µη πληρωµής διοδίων δεν υνάδει µε το σκοπό του, ο οποίος είναι η εύρυθµη λειτουργία της κίνησης στους δρόµους και η σωστή συµπεριφορά των οδηγών. Η µη πληρωµή των διοδίων ουδεµία σχέση έχει µε τα παραπάνω, καθώς ούτε ρυθµίζει την οδηγική συµπεριφορά, ούτε θέτει κανόνες που διασφαλίζουν την ασφάλεια οδηγών και πεζών.
Όπως αναφέρεται και στην αιτιολογική έκθεση στο σχέδιο νόµου «τροποποιήσεις διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» της 5η ς Ιανουαρίου 2007 «στόχος είναι ο ΚΟΚ να […] δράσει προληπτικά για την αντιµετώπιση του προβλήµατος της οδικής ασφάλειας και της κυκλοφορίας επί των οδών γενικότερα […] οι επιµέρους διατάξεις του νόµου έχουν διττό στόχο αφ’ ενός την αύξηση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας και αφ’ ετέρου την εύρυθµη κυκλοφοριακή λειτουργία των οδών».
Οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος στην τροπολογία που κατέθεσαν υποστηρίζουν: «Εκατοντάδες συμπολίτες μας σέρνονται στα δικαστήρια κατηγορούμενοι βάσει ειδικών ποινικών νόμων και χιλιάδες συμπολίτες μας επιβαρύνονται με υπέρμετρες ειδικές διοικητικές κυρώσεις.
Το γεγονός αυτό προξενεί επιβάρυνση και στα ήδη βεβαρημένα πινάκια των δικαστηρίων. Οι διατάξεις αυτές πρέπει να καταργηθούν ενόψει και της συνολικής επανεξέτασης των συμβάσεων παραχώρησης και του καθεστώτος επιβολής διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους».
Οι 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνουν πως η ένταξη στον ΚΟΚ της μη πληρωμής διοδίων δεν
συνάδει με το σκοπό του, ο οποίος είναι η εύρυθμη λειτουργία της κίνησης στους δρόμους και η σωστή συμπεριφορά των οδηγών». Ζητούν να ενταχθεί η τροπολογία τους, στο νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης για την κατάργηση των φυλακών υψίστης ασφαλείας.
Η αιτιολογική έκθεση
Το 2007 κυρώθηκαν µε νόµο που ψηφίστηκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο από την Νέα ∆ηµοκρατία και το ΠΑΣΟΚ οι πέντε συµβάσεις παραχώρησης του εθνικού οδικού δικτύου σε πολυεθνικές κοινοπραξίες τεχνικών εταιρειών (ελληνικές, ισπανικές, γαλλικές και γερµανικές).
Μετά την ψήφισή τους διογκώθηκε ένα κίνηµα πολιτών ενάντια στη θέσπιση υπέρογκων διοδίων και στην κατασκευή πολλαπλών σταθµών διοδίων σε όλο το µήκος των αυτοκινητόδροµων. Εκατοντάδες συµπολίτες σέρνονται στα δικαστήρια κατηγορούµενοι βάσει ειδικών ποινικών νόµων και χιλιάδες συµπολίτες µας επιβαρύνονται µε υπέρµετρες ειδικές διοικητικές κυρώσεις. Το γεγονός αυτό προξενεί επιβάρυνση και στα ήδη βεβαρηµένα πινάκια των δικαστηρίων.
Οι διατάξεις αυτές πρέπει να καταργηθούν ενόψει και της συνολικής επανεξέτασης των συµβάσεων παραχώρησης και του καθεστώτος επιβολής διοδίων στους αυτοκινητοδρόµους Εξάλλου, η ένταξη στον ΚΟΚ της µη πληρωµής διοδίων δεν υνάδει µε το σκοπό του, ο οποίος είναι η εύρυθµη λειτουργία της κίνησης στους δρόµους και η σωστή συµπεριφορά των οδηγών. Η µη πληρωµή των διοδίων ουδεµία σχέση έχει µε τα παραπάνω, καθώς ούτε ρυθµίζει την οδηγική συµπεριφορά, ούτε θέτει κανόνες που διασφαλίζουν την ασφάλεια οδηγών και πεζών.
Όπως αναφέρεται και στην αιτιολογική έκθεση στο σχέδιο νόµου «τροποποιήσεις διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» της 5η ς Ιανουαρίου 2007 «στόχος είναι ο ΚΟΚ να […] δράσει προληπτικά για την αντιµετώπιση του προβλήµατος της οδικής ασφάλειας και της κυκλοφορίας επί των οδών γενικότερα […] οι επιµέρους διατάξεις του νόµου έχουν διττό στόχο αφ’ ενός την αύξηση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας και αφ’ ετέρου την εύρυθµη κυκλοφοριακή λειτουργία των οδών».