Η Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών ανακοίνωσε τις τελικές υποψηφιότητες για τα Βραβεία Όσκαρ 2024 με την 96η Τελετή Απονομής της υψηλότερης διάκρισης στη βιομηχανία του κινηματογράφου να λαμβάνει χώρα την Κυριακή 10 Μαρτίου, με το “Poor Things” του Γιώργου Λάνθιμου να συγκεντρώνει 11 υποψηφιότητες.
Το “Οπενχάιμερ” συγκέντρωσε, όπως ήταν βέβαιο, τις περισσότερες υποψηφιότητες, 13 στο σύνολο, ανάμεσα στις οποίες Ταινία, Σκηνοθεσία, Σενάριο, τρία ερμηνευτικά, και μια σειρά από τεχνικά βραβεία. Η ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν δεν εμφάνισε απώλειες σε καμία κατηγορία και φαίνεται να επιβεβαιώνει την ισχύ που έχει αναπτύξει από όλα τα ως τώρα βραβεία, που το τοποθετούν ως απόλυτο φετινό φαβορί.Η χρονιά σε μεγάλο βαθμό φαινόταν πως θα δει 4 ταινίες με 10+ υποψηφιότητες να αναμετρώνται τόσο στις μεγάλες όσο και στις τεχνικές κατηγορίες, όμως στις τελικές υποψηφιότητες έχουμε μικρές εκπλήξεις που αλλάζουν ελαφρώς τα δεδομένα. Όπως γράφαμε και το πρωινό μετά τις Χρυσές Σφαίρες, στα βραβεία μάλλον δεν έχει και πολύ νόημα να μιλάμε για “Barbenheimer” φαινόμενο, μιας και η δυναμική του “Barbie” τελικά δεν είναι όσο σαρωτική αναμενόταν: Η ταινία της Γκρέτα Γκέργουιγκ έφτασε τις 8 υποψηφιότητες χάνοντας όμως σημαντικές κατηγορίες (όπως την Σκηνοθεσία και τον Α’ Γυναικείο Ρόλο για τη Μάργκο Ρόμπι, αλλά και τεχνικές όπως το Μακιγιάζ). Σημαντική όμως η υποψηφιότητα της Αμέρικα Φερέρα στον Β’ Γυναικείο Ρόλο, για μια fan favorite εμφάνιση με μια σκηνή-κλειδί της ταινίας.
Αντιθέτως, λίγο πολύ μεγιστοποίησε τις υποψηφιότητές του το “Poor Things” του Γιώργου Λάνθιμου που προτάθηκε σε 11 κατηγορίες ανάμεσα στις οποίες Ταινία, Σκηνοθεσία, Σενάριο και δύο ερμηνευτικά (Έμμα Στόουν και Μαρκ Ράφαλο). Αμέσως μετά ακολουθούν οι “Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού” του Μάρτιν Σκορσέζε με 10, έχοντας όμως χάσει απρόσμενα και κάπως σοκαριστικά τη θέση του στο Διασκευασμένο Σενάριο, αλλά και στον Α’ Ανδρικό Ρόλο (ΝτιΚάπριο).
Από την άλλη, έχει ενδιαφέρον να κοιτάξουμε στις ταινίες που έκαναν είτε καλύτερη εμφάνιση από αυτή που περιμέναμε, είτε κινήθηκαν στο άνω όριο των δυνατοτήτων τους. Οι 7 υποψηφιότητες του “Maestro” είναι μια εξαιρετική εμφάνιση, αλλά ο αληθινός θρίαμβος προέρχεται από τις δύο μη αγγλόφωνες ταινίες που πήραν τα τοπ βραβεία των Καννών: Η “Ανατομία Μιας Πτώσης” της Ζιστίν Τριέ και η “Ζώνη Ενδιαφέροντος” του Τζόναθαν Γκλέιζερ απέσπασαν από 5 υποψηφιότητες η κάθε μία.
Κι οι δύο ταινίες προτάθηκαν για Ταινία, Σκηνοθεσία (κλείνοντας έτσι μια εντυπωσιακή πεντάδα μαζί με τους Νόλαν, Σκορσέζε και Λάνθιμο), Σενάριο και Μη Αγγλόφωνο Φιλμ, ενώ η “Ανατομία” προτάθηκε ακόμα για Α’ Γυναικείο Ρόλο (Σάντρα Χούλερ) και η “Ζώνη” για Ήχο.
Στις 5 υποψηφιότητες έφτασαν και τα “Παιδιά του Χειμώνα” του Αλεξάντερ Πέιν, αλλά και το “American Fiction” που φαίνεται πως κερδίζει έδαφος και αρέσει όλο και περισσότερο.
Το μεγάλο ερώτημα τώρα φαίνεται πως είναι: Η βραδιά των Όσκαρ θα δει τις κατηγορίες να μοιράζονται ή θα δούμε έναν μεγάλο μονόλογο του “Οπενχάιμερ”;