Το αργότερο έως τις αρχές του ερχόμενου καλοκαιριού θα
αρχίσει να λειτουργεί ο σταθμός διοδίων στο λεγόμενο «μεσόγειο τμήμα» της
Εγνατίας οδού, στη δυτική πλευρά της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.
Η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε να προχωρήσει στην υλοποίηση του σχεδιασμού, που αφορά στην κατασκευή των συμβατικών σταθμών διοδίων (δεκατριών συνολικά), αντί της εφαρμογής του ηλεκτρονικού συστήματος. Ο λόγος, τόνισε ο πρόεδρος, είναι το υψηλό κόστος εγκατάστασης και λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος. «Το σύστημα δεν θα αλλάξει», είπε και συμπλήρωσε: «Απλά, θα γίνει μία αναβάθμιση του λογισμικού του, έτσι ώστε να καλύπτει την εκπτωτική πολιτική που θα εφαρμόσουμε για ορισμένες κατηγορίες χρηστών του αυτοκινητόδρομου».
Ο σταθμός θα κατασκευαστεί στο ύψος, περίπου, της Μουσθένης του Δήμου Παγγαίου,
σύμφωνα με την αρχική χωροθέτηση. Εντός του 2013, επίσης, θα χωροθετηθούν και
θα κατασκευαστούν ακόμα τέσσερις σταθμοί διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας οδού,
όπως δήλωσε σε τοπική εφημερίδα ο νέος πρόεδρος της εταιρείας «Εγνατία οδός Α.Ε.»,
Παρασκευάς Σαββαΐδης.
Δεν θα εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό σύστημαΗ διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε να προχωρήσει στην υλοποίηση του σχεδιασμού, που αφορά στην κατασκευή των συμβατικών σταθμών διοδίων (δεκατριών συνολικά), αντί της εφαρμογής του ηλεκτρονικού συστήματος. Ο λόγος, τόνισε ο πρόεδρος, είναι το υψηλό κόστος εγκατάστασης και λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος. «Το σύστημα δεν θα αλλάξει», είπε και συμπλήρωσε: «Απλά, θα γίνει μία αναβάθμιση του λογισμικού του, έτσι ώστε να καλύπτει την εκπτωτική πολιτική που θα εφαρμόσουμε για ορισμένες κατηγορίες χρηστών του αυτοκινητόδρομου».
Ερωτηθείς ποιες είναι οι κατηγορίες αυτές, απάντησε: «Μία κατηγορία, για
παράδειγμα, είναι οι κάτοικοι των περιοχών που διασχίζει η Εγνατία οδός, οι
οποίοι χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση ένα τμήμα της για την μετακίνηση τους.
Σ’ αυτούς, λοιπόν, θα γίνει μία έκπτωση στην τιμή των διοδίων». Ερωτηθείς,
επίσης, εάν θα κατασκευαστεί ο σταθμός στο ύψος της Μουσθένης, παρά την
αντίδραση της τοπικής κοινωνίας, είπε: «Θα έπρεπε να είχε ήδη κατασκευαστεί και
να λειτουργήσει από τα μέσα Ιανουαρίου. Ο αρχικός σχεδιασμός θα προχωρήσει και
θα υλοποιηθεί. Ο σταθμός θα κατασκευαστεί, στη θέση που επιλέχθηκε, το αργότερο
έως το τέλος της άνοιξης, ή τις αρχές του καλοκαιριού».
Το πρόβλημα με τους Σ.Ε.Α. εξακολουθεί να υφίσταται
Όσον αφορά τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.), ο πρόεδρος της «Εγνατία οδός Α.Ε.», δήλωσε ότι από τους οκτώ συνολικά σταθμούς λειτουργεί μόνο ένας. Κι αυτό, εξαιτίας των διαφόρων προβλημάτων που δημιουργήθηκαν. «Κάποιοι βρίσκονται στη φάση της υπογραφής της σύμβασης με τον ανάδοχο, ενώ για κάποιους έχει υπογραφεί η σύμβαση», πρόσθεσε. Σε ερώτηση για τους Σ.Ε.Α. στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, απέφυγε να δώσει συγκεκριμένη απάντηση. Τόνισε, ωστόσο, ότι οι Σ.Ε.Α. είναι απαραίτητοι για ένα σύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο.
Το πρόβλημα με τους Σ.Ε.Α. εξακολουθεί να υφίσταται
Όσον αφορά τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.), ο πρόεδρος της «Εγνατία οδός Α.Ε.», δήλωσε ότι από τους οκτώ συνολικά σταθμούς λειτουργεί μόνο ένας. Κι αυτό, εξαιτίας των διαφόρων προβλημάτων που δημιουργήθηκαν. «Κάποιοι βρίσκονται στη φάση της υπογραφής της σύμβασης με τον ανάδοχο, ενώ για κάποιους έχει υπογραφεί η σύμβαση», πρόσθεσε. Σε ερώτηση για τους Σ.Ε.Α. στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, απέφυγε να δώσει συγκεκριμένη απάντηση. Τόνισε, ωστόσο, ότι οι Σ.Ε.Α. είναι απαραίτητοι για ένα σύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο.
Πηγή: Καθημερινός Τύπος