Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

Εκτός λίστας ‘προς πώληση’ το αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης

Επιμέλεια: Κική Ηπειρώτου

Εκτός της λίστας για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας θέτει το ΤΑΙΠΕΔ το αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης, μαζί με άλλα 6 μικρά αεροδρόμια, λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος από τους επενδυτές. Έτσι, η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών, στις 30 Σεπτεμβρίου θα αφορά στα 14 μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια.
Τελικά στον διαγωνισμό, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του euro2day.gr, παραμένουν τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια, αφού εκτιμήθηκε ότι στην παρούσα φάση δεν υπήρχε ικανοποιητικό ενδιαφέρον
για τα 7 επιπλέον αεροδρόμια που είχαν προστεθεί αρχικά, τα οποία αποφασίστηκε να μείνουν, για την ώρα, εκτός διαγωνιστικής διαδικασίας. Για τα επτά επιπλέον αεροδρόμια (Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας, Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου) προβλεπόταν ότι θα ήταν στη διακριτική ευχέρεια των ενδιαφερομένων να τα εντάξουν ή όχι στις ομάδες τους, ωστόσο το ΤΑΙΠΕΔ έκρινε ότι στην παρούσα φάση είναι προτιμότερο ο διαγωνισμός να προχωρήσει μόνο για τα 14 «βασικά», τα οποία ούτως ή άλλως συγκεντρώνουν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Έτσι, τα αεροδρόμια που συνεχίζουν προς την ιδιωτικοποίησή τους είναι: η πρώτη ομάδα που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και η δεύτερη ομάδα με τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Πάντως και σε τοπικό επίπεδο, η εκτίμηση που υπάρχει, στην παρούσα φάση, είναι ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης, δίχως ωστόσο να αποκλείεται τελείως μία ανατροπή της τελευταίας στιγμής.

Συμμετοχές με μεγάλη πείρα στη διαχείριση αεροδρομίων

Ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων έχει συγκεντρώσει ενδιαφέρον από μεγάλες εταιρείες, με σημαντική πείρα στη διαχείριση αερολιμένων. Άλλωστε το μέγεθος των εταιρειών που συμμετέχουν είναι αυτό που επέτρεψε στον υπουργό Οικονομικών Γκ. Χαρδούβελη να αναφέρει ότι οι ξένοι επενδυτές κάνουν ουρά για τις ελληνικές υποδομές, μεταξύ των οποίων και για τα ελληνικά αεροδρόμια.
Στη διαγωνιστική διαδικασία μετέχουν επίσης τα σχήματα: Vinci-Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ -Zurich Airport, Fraport – Copelouzos, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Aeroports De La Cote d' Azur και η Advent International. Να σημειωθεί ότι ενδιαφέρον στην αρχική φάση είχαν εκδηλώσει και εταιρείες προερχόμενες από το Ισραήλ, την Τουρκία και την Κροατία. Ωστόσο οι συμμετοχές αυτές δεν πήραν το πράσινο φως για την επόμενη φάση.
Αναμονή υπάρχει για τη συγκρότηση των τελικών σχημάτων καθώς θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα προκύψουν συνενώσεις δυνάμεων από τους ενδιαφερόμενους. Εξάλλου αυτό διαφαίνεται σαφώς και από την ανακοίνωση της METKA η οποία, παρότι συμμετέχει στον διαγωνισμό σε κοινοπρακτικό σχήμα, αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο αυτό να πάρει διαφορετική μορφή.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΓΝΩΜΗ