Στην ρουμανική πόλη Τιμισοάρα κατέληξε η πτήση της Ryanair που κατευθυνόταν από το Λονδίνο προς τη Θεσσαλονίκη την Παρασκευή. Λόγω κακοκαιρίας η ιρλανδική αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους επέλεξε να στείλει το αεροπλάνο στη ρουμανική Τιμισοάρα και να εγκαταλείψει, ουσιαστικά, τους επιβάτες στην τύχη τους, όπως κατήγγειλαν.
Τελικά, ήταν το Υπουργείο Μεταφορών που έδωσε λύση, ναυλώνοντας άμεσα αεροπλάνο ελληνικής εταιρίας για να μεταφέρει τους 89 απελπισμένους επιβάτες στον προορισμό τους, ενώ άλλοι είχαν επιλέξει νωρίτερα να μετακινηθούν με λεωφορείο. Μάλιστα, με μια οξεία δήλωση ο Υπουργός Μεταφορών έκανε λόγο για θυσία των αναγκών των επιβατών για χάρη της κερδοσκοπίας εταιριών χαμηλού κόστους και χαμηλής κοινωνικής ευθύνης. Οι υπέρμαχοι της «οικονομίας της αγοράς» και πολέμιοι του «σπάταλου και αντιπαραγωγικού κράτους» (αν και το αρμέγουν συστηματικά) ισχυρίζονται ότι η ελεύθερη αγορά αυτορυθμίζεται και προσαρμόζεται στις ανάγκες των καταναλωτών χωρίς να απαιτείται κρατική παρέμβαση. Μόνο που η πραγματικότητα απέχει από τις θεωρίες και στο τέλος κάποιοι διερωτώνται βολικά «πού είναι το κράτος» για να δώσει λύση όταν αποτυγχάνει η αγορά, επειδή εν τέλει λειτουργεί σε καθεστώς ασυδοσίας, ανευθυνότητας και απουσίας ρυθμιστικού πλαισίου σε Πανευρωπαϊκό Επίπεδο.
Δεν είναι ελληνικό το φαινόμενο αλλά γενικότερη η τάση υποβάθμισης του μεταφορικού έργουαπό εταιρίες αυτού του είδους. Όχι γιατί δεν πρέπει να υπάρχουν και να λειτουργούν υπέρ του ανταγωνισμού κρατώντας χαμηλά τις τιμές των κομίστρων αλλά γιατί θα πρέπει να τηρούν κάποιες βασικές αρχές για την ασφάλεια και την αξιοπρέπεια των επιβατών, όσο φτηνό και αν είναι το προϊόν που πουλάνε.
Τελικά κόντρα στο σύνηθες αφήγημα το «αόρατο χέρι της αγοράς» απέτυχε και ήρθε το «κακό κράτος» να δώσει τη λύση.
πηγή: tvxs.gr
Τελικά, ήταν το Υπουργείο Μεταφορών που έδωσε λύση, ναυλώνοντας άμεσα αεροπλάνο ελληνικής εταιρίας για να μεταφέρει τους 89 απελπισμένους επιβάτες στον προορισμό τους, ενώ άλλοι είχαν επιλέξει νωρίτερα να μετακινηθούν με λεωφορείο. Μάλιστα, με μια οξεία δήλωση ο Υπουργός Μεταφορών έκανε λόγο για θυσία των αναγκών των επιβατών για χάρη της κερδοσκοπίας εταιριών χαμηλού κόστους και χαμηλής κοινωνικής ευθύνης. Οι υπέρμαχοι της «οικονομίας της αγοράς» και πολέμιοι του «σπάταλου και αντιπαραγωγικού κράτους» (αν και το αρμέγουν συστηματικά) ισχυρίζονται ότι η ελεύθερη αγορά αυτορυθμίζεται και προσαρμόζεται στις ανάγκες των καταναλωτών χωρίς να απαιτείται κρατική παρέμβαση. Μόνο που η πραγματικότητα απέχει από τις θεωρίες και στο τέλος κάποιοι διερωτώνται βολικά «πού είναι το κράτος» για να δώσει λύση όταν αποτυγχάνει η αγορά, επειδή εν τέλει λειτουργεί σε καθεστώς ασυδοσίας, ανευθυνότητας και απουσίας ρυθμιστικού πλαισίου σε Πανευρωπαϊκό Επίπεδο.
Δεν είναι ελληνικό το φαινόμενο αλλά γενικότερη η τάση υποβάθμισης του μεταφορικού έργουαπό εταιρίες αυτού του είδους. Όχι γιατί δεν πρέπει να υπάρχουν και να λειτουργούν υπέρ του ανταγωνισμού κρατώντας χαμηλά τις τιμές των κομίστρων αλλά γιατί θα πρέπει να τηρούν κάποιες βασικές αρχές για την ασφάλεια και την αξιοπρέπεια των επιβατών, όσο φτηνό και αν είναι το προϊόν που πουλάνε.
Τελικά κόντρα στο σύνηθες αφήγημα το «αόρατο χέρι της αγοράς» απέτυχε και ήρθε το «κακό κράτος» να δώσει τη λύση.
πηγή: tvxs.gr